ضرغامی:نخبگان هنری ترازفعالیت های هنری کشور رابالاببرند

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از واحد مرکزی خبر در تاریخ یکشنبه ۷ آبان ۹۱،

رییس سازمان صدا و سیما با استقبال از ورود بنیاد ملی نخبگان iبه عرصه هنرگفت: هنرمندان نخبه و نخبگان هنری باید همچون چراغی روشن مسیر راهبردی هنر را iبه سمت تعالی مشخص نمایند و با عقلانیت هنرمندانه؛ تراز آفرینش های هنری کشور را چند سطح ارتقا بخشند.

به گزارش تفسیری واحد مرکزی خبر ، ضرغامی در اولین همایش نخبگان هنری با اشاره iبه ویژگی های برجسته هنر در هویت سازی و ماندگاری ارزش های متعالی یک جامعه گفت: هنر، زبان رسایی دارد که هیچ زبانی iبه رسایی آن نمی باش. هنر iبه معنای حقیقی کلمه خود یک رسانه است و بلکه نافذترین رسانه و در حقیقت هنر یک عطیه و موهبت الهی iبه بشر است.
وی با استقبال از ورود بنیاد ملی نخبگان iبه عرصه هنر گفت: هنرمندان نخبه و نخبگان هنری باید همچون چراغی روشن مسیر راهبردی هنر را iبه سمت تعالی مشخص نمایند و با عقلانیت هنرمندانه؛ تراز آفرینش های هنری کشور را چند سطح ارتقا بخشند.
رییس رسانه ملی با تشریح هنر متعهد در جامعه گفت: هیچ اثر هنری در دنیا از تعهد فاعلی یا فعلی خالی نمی باش و تأثیرگذاری بی نظیر آثار هنری، جامعه را iبه سمت خاصی از ارزش ها یا ضد ارزش ها هدایت خواهد نمود.
ضرغامی با اشاره iبه وجود سؤالات و ابهامات مختلف در حوزه فعالیت های هنری در کشور گفت: از نخبگان هنری انتظار می رود تا با ورود عالمانه خود، راه های برون رفت از بن بست ها و تنگناهای موجود در این عرصه را iبه هنرمندان کشور iبه ویژه نسل جوان نشان دهند.
در این مراسم خانم دکتر سلطان خواه معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و رئیس بنیاد ملی نخبگان در سخنانش گفت: نخبگان هنری نقش مهمی در ایجاد روحیه خودباوری و اعتماد iبه نفس در کشور دارند.
وی در گردهمایی هنرمندان، دانشجویان و استعدادهای برتر رشته های هنری کشور با بیان این که دغدغه های هنرمندان را باید شناسایی و iبه آن رسیدگی کنیم افزود: توانمندی داخلی ارزشمندترین چیزی است که هنرمند متعهد iبه آن دست می یابد.
رئیس بنیاد ملی نخبگان اضافه نمود: هنرمند متعهد با این سلاح و ابزار همه سختی ها و راه های پر پیچ و خم را پشت سر می گذارد و رشد و تعالی خود، ملت و جامعه را تضمین می نماید.
سلطان خواه با اشاره iبه این که سطح پرواز ملت را اراده و باور آن ملت تعیین می نماید گفت: داشتن توانمندی و باور داخلی لازمه داشتن سقف پرواز لایتناهی و رسیدن iبه آرمان های یک ملت است و علم و هنر دو بال آن است.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با بیان این که هنر از جنس علم است افزود: خداوند خمیرمایه هنر را در وجود انسان iبه عنوان موهبت الهی قرار می دهد.
وی اضافه نمود: استعدادهای برتر و نخبگان هنری تکلیف و مسئولیت دارند هنر متعالی را در روح یک ملت و نخبگان آن بدمند.
در این مراسم چند تن از هنرمندان و مالکنظران در رشته های مختلف هنری نیز سخنرانی نمودند.
این همایش iبه همت بنیاد ملی نخبگان آن برگزارشد.
 


IRIBNews RSS TopNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.