ضرورت تغییر مکانیزم‌ عضویت اعضاء و بودجه‌بندی در خانه احزاب

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

وی با بیان اینکه در صورت مشخص شدن جایگاه قانونی خانه احزاب این نهاد باید صرفا یک نهاد صنفی باشد، گفت: خانه احزاب باید در انجام فعالیت‌های خود از هر گونه موضع‌گیری سیاسی برحذر باشد و صرفا به مسائل صنفی احزاب بپردازد.

این فعال سیاسی تاکید کرد: مکانیزم عضویت احزاب در خانه احزاب باید اصلاح شود، به گونه‌ای که این خانه بتواند تمامی گروه‌های سیاسی را حمایت کند نه اینکه بر اثر قالب شدن اکثریت یک جناح و جریان خاصی این خانه انحصارا در اختیار آنها قرار بگیرد.

ترقی اضافه کرد: شفاف شدن مکانیزم مشخص برای تقسیم بودجه خانه احزاب یکی دیگر از موضوعاتی است که حتما باید برای مشخص شدن موقعیت احزاب تبیین شود. براساس آن، بودجه‌بندی عادلانه تقسیم شود و از هر گونه اعمال سلیقه شخصی در تقسیم بودجه میان احزاب خودداری شود.

وی بیان داشت: ساختار و ساز و کار خانه احزاب به دلیل ماهیت صنفی آن باید همینگونه باشد و برخی از فعالیت‌هایی که در ساختار خانه احزاب پیش‌بینی شده و آن را به مجموعه سیاسی تبدیل کرده حذف شود.

ترقی به نقش وزارت کشور در بازگشایی احتمالی خانه احزاب تا پایان سال اشاره و تصریح کرد: اگر چنانچه جایگاه قانونی این خانه مشخص شود قطعا موضوعات مربوط به مکان، نقش شهرداری تهران و وزارت کشور در این میان مشخص می‌شود چراکه قطعا بدون حمایت دولت امکان شکل‌گیری مجدد خانه احزاب فراهم نیست.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.