شهروندان باید در شرایط امن، سلیقه سیاسی خود را انتخاب کنند

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

عضو شورای مرکزی حزب اسلامی کار با اشاره به آسیب‌های موجود در احزاب کشور گفت: امروزه عضویت تنها در بسیج و سپاه ارزش و عملکرد سیاسی چالشی تفکربرانگیز است؛ بنابراین بایستی شهروندان در یک شرایط امن، سلیقه سیاسی خود را انتخاب کنند.

“سهیلا جلو‌دارزاده” در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، پیرامون دیدار آتی وزیر کشور با احزاب و گروه‌های سیاسی اظهار داشت: فارغ از ۲ حزبی که به حاکمیت وابسته بودند، سایر احزاب بزرگ در جریان سیاسی ۸ سال گذشته مقدار قابل توجهی لطمه دیده و با دستگیری سرانشان در شرایط اضطرار قرار داشتند.   
 
وی با بیان اینکه وجود احزاب ضرورت اجتناب ناپذیری برای هر نظام جمهوری است، ادامه داد: احزاب باید بازسازی شده و در دور جدید فعالیتهایشان از حمایت‌های گسترده‌ای بهره‌مند شوند.   
 
عضو شورای مرکزی حزب اسلامی کار تصریح کرد: در کشورهایی که تازه مسیر دموکراسی را طی کرده‌اند، احزاب سیاسی فعال و شناسنامه‌دار از بسیاری از مصونیت‌ها برخوردار می‌شوند، درحالی که قانون در کشور ما احزاب را از فعالیت‌های اقتصادی منع کرده است.

جلودارزاده با بیان اینکه بایستی زمینه فعالیت آزاد احزاب به نحوی فراهم شده و تامین سیاسی_اجتماعی و اقتصادی آن‌ها برطرف شود، بیان داشت: احزاب به دلیل مشکلات اقتصادی ناچار هستند به قطب‌های اقتصادی وصل شده و یا شرایط غیرشفافی برای تامین درآمدهایشان انتخاب کنند.

وی ادامه داد: اولین قدم در ساماندهی‌ احزاب، تامین امنیت سیاسی و دوم حمایت مالی و اقتصادی است که در صورت رسیدن به گام اول، رسیدن به گام دوم نیز سهل می‌شود.  
 
رئیس اتحادیه زنان کارگر  با بیان این که چندسالی است، عضویت در احزاب سیاسی گزینش‌های شغلی را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد، خاطرنشان کرد: امروزه عضویت تنها در بسیج و سپاه ارزش و عملکرد سیاسی چالشی تفکربرانگیز است؛ بنابراین بایستی شهروندان در یک شرایط امن، سلیقه سیاسی خود را انتخاب کنند، در غیر اینصورت عدم مشارکت و تک صدایی خواهیم داشت.   
 
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.