ضرورت همکاری‌های متقابل کشورهای اسلامی و استفاده از ظرفیت‌های مشترک

تأکید رهبر انقلاب در دیدار نخست وزیر بنگلادش:

ایران > رهبری
رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشاره به جایگاه تأثیرگذار بنگلادش در سازمان کنفرانس اسلامی، جنبش عدم تعهد و گروه D8، افزودند: همکاری‌های کشورهای اسلامی و استفاده از ظرفیت‌های یکدیگر، قطعاً در جهت منافع ملت‌های مسلمان و قدرت روزافزون آنها خواهد بود.

دیدار نخست وزیر بنگلادش با رهبر معظم انقلاب

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز جمعه در دیدار خانم شیخ حسینه واجد نخست وزیر بنگلادش و هیأت همراه، با اشاره به سابقه فرهنگی و کهن ایران و بنگلادش و رایج بودن زبان فارسی در گذشته دور در بنگلادش تأکید کردند: ارتباطات عمیق فرهنگی، زمینه بسیار مناسبی برای همکاری‌های سیاسی، بین المللی، اقتصادی و اجتماعی است.

ایشان با اشاره به جایگاه تأثیرگذار بنگلادش در سازمان کنفرانس اسلامی، جنبش عدم تعهد و گروه D8، افزودند: همکاری‌های کشورهای اسلامی و استفاده از ظرفیت‌های یکدیگر، قطعاً در جهت منافع ملت‌های مسلمان و قدرت روزافزون آنها خواهد بود.

رهبر انقلاب اسلامی تنها راه مقابله با سیاست‌های قدرتهای زورگو را نزدیکی و همکاری کشورهای مستقل و اسلامی دانستند و خاطرنشان کردند: ‌اگر این اتحاد و همکاری بصورت جدی وجود داشت، اکنون نباید شاهد مسائل تأسف بار در سوریه و بحرین می‌بودیم‌.

خانم شیخ حسینه واجد نخست وزیر بنگلادش نیز در این دیدار با تأیید سخنان رهبر انقلاب اسلامی گفت: کشورهای اسلامی و کشورهای مستقل باید با بسیج امکانات و ظرفیت‌های خود مانع از تصمیم گیری قدرت‌ها برای دیگر کشورها شوند.

وی همچنین تأکید کرد: بنگلادش خواهان گسترش روابط خود با ایران در زمینه های مختلف بویژه در بخش های اقتصادی و تجاری است.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.