عامل اصلی اتحاد شیعه و سنی، هم‌گرایی حول محور قرآن است

12-411.jpg

سرپرست دفتر برنامه‌ریزی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علمی ـ کاربردی کشور گفت: عامل مهم و اصلی در اتحاد شیعه و سنی همگرایی حول محور قرآن است و باید از ظرفیت‌های موجود جهت اتحاد مذاهب بهره گرفت.

سلیمان عباسی در حاشیه هشتمین جشنواره سراسری قرآن دانشجویان علمی ـ کاربردی در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کردستان، گفت: قرآن کتابی است که تمام فرق اسلامی را در سایه تقوا و اتحاد فرا می‌خواند.

وی با اشاره به شناخت وضعیت موجود در ارتباط با پیدا کردن آموزه‌های قرآن در جامعه عنوان کرد: اگر راهکارهای مناسب برای ایجاد جامعه قرآنی را بشناسیم و هدف قرآنی را تعیین کنیم دانشجویان و اساتید ما می‌توانند در زمینه ترویج فرهنگ قرآن نیز تأثیرگذار باشند.

سرپرست دفتر برنامه‌ریزی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علمی ـ کاربردی کشور با اشاره به تأثیرات قرآن در جامعه عنوان کرد: جهان امروز دنیای تأثیر و تأثر است و انسان قرآنی با رسیدن به خدا و کمال مطلوب می‌تواند در جامعه تأثیر خاص خود را برجای گذارد.

وی عنوان کرد: لزوم استفاده از قرآن جهت هدایت انسان‌ها غیرقابل انکار است و قرآن از جانب خدا برنامه‌ای بدون خدشه و بدون تغییر است که به ما ابلاغ شده است.

عباسی سازمان فعالیت‌های قرآنی را دارای اهمیت ویژه‌ای دانست و بیان کرد: تجربیات خادمان در این سازمان نشان داده است که این سازمان می‌تواند در نشر فرهنگ قرآن در جامعه دانشگاهی نقش بسزایی داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از رسالت‌های این سازمان آشنایی بیشتر دانشجویان با فعالیت‌های قرآنی است و تقویت فعالیت‌های این سازمان، تقویت فرهنگ قرآن در دانشگاه‌ها و جامعه را به‌دنبال خواهد داشت.

سرپرست دفتر برنامه‌ریزی دانشگاه علمی کاربردی در پایان به شورای هماهنگی فعالیت‌های قران و عترت در سراسر کشور اشاره کرد و یادآور شد: این شورا که زیر نظر نهادها نمایندگی ولی فقیه در در دانشگاه‌ها مشغول فعالیت است، ضمن ترویج و تقویت برنامه‌های قرآنی اتحاد رویه را در دانشگاه‌ها به وجود آورده و برای تقویت این اتحاد باید اساتید و دانشجوایان گام‌های مهمی بردارند.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.