عامل اصلی انسداد عروق شبکیه چیست؟

گردآوری شده توسط گروه بهداشت و سلامت ممتاز نیوز

رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: ۹۳ درصد سبب انسداد عروق شبکیه چشم مربوط به فشار خون و مابقی به بیماری های دیگر از جمله دیابت است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: ۹۳ درصد سبب انسداد عروق شبکیه چشم مربوط به فشار خون و مابقی به بیماری های دیگر از جمله دیابت است.

محمد رضا منصوری روز چهارشنبه درهمایش تازه های فشار خون در بیمارستان امام خمینی (ره) افزود: فشار خون عامل اصلی بروز بعضی بیماری ها است و این مساله نشان می دهد فشار خون را باید جدی بگیریم.
 

وی با بیان اینکه فشارخون یک بیماری خاموش و بدون علامت است اظهار امیدواری کرد: با رشد سطح آگاهی های جامعه، رفتار تغذیه ای و توجه به درمان ها در جامعه اصلاح شود.

منصوری یادآور شد: زندگی ماشینی ، نحوه تغذیه و بی تحرکی زمینه شیوع بیماریهایی مانند فشار خون و دیابت را افزایش داده است.

وی در ادامه به دستاوردهای پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی تهران اشاره کرد و گفت: این دانشگاه طی ۱۱سال اخیر توانسته رتبه اول پژوهشی کشور را کسب کند.

منصوری افزود: دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز در آسیا رتبه ۶۰را از بین یکصد دانشگاه کسب کرده است.

دکتر منصور گتمیری معاون آموزشی مرکز تحقیقات نفرولوژی نیز در این همایش گفت: حداقل ۲۰درصد مبتلایان فشار خون از بیماری خون مطلع نیستند و از مطلعین نیز فقط ۶۰درصد برای درمان اقدام می کنند.

وی تاکید کرد: آموزش فشار خون از سه بعد آموزش به جمعیت عمومی، آموزش به کادر تخصصی و آموزش اشخاص در معرض خطر ابتلا به فشار خون مورد توجه متخصصان است.

دکتر گتمیری گفت: هیچ گروهی از فشار خون مصون نیست و تنها راه درمان، مصرف دارو نیست بلکه می تواند با کاهش نمک و اصلاح اضافه وزن، اجتناب از مصرف الکل و سیگار، مصرف پتاسیم و کلسیم و انجام ورزش های هوازی منظم، فشار خون را کنترل کرد.


سایت ممتاز|خبر ممتاز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.