عدم امکان نقل‌و انتقال دانشجو در مقطع دکتری و انتشار کارنامه از ۱۷ مهرماه

عدم امکان نقل‌و انتقال دانشجو در مقطع دکتری و انتشار کارنامه از ۱۷ مهرماه

پورتال دانشگاهی به نقل از ایسنا: در آزمون دکترای نیمه متمرکز ۹۱ هشت هزار و ۹۳۲ نفر پذیرفته شده اند و نتایج نهایی این آزمون سرانجام شب گذشته اعلام شد.

دکتر حسین توکلی، مشاور عالی سازمان سنجش افزود: در آزمون دکترای هشت هزار و ۹۳۲ نفر پذیرفته شده اند و از این تعداد دو هزار و نهصد و هفتاد و پنج نفر زن و پنج هزار و نهصد و پنجاه و هفت نفر مرد هستند.

به عبارت دیگر ۳۳٫۳۱ داوطلبان زن و ۶۶٫۶۹ درصد مرد هستند.

مشاور سازمان سنجش با بیان اینکه برای داوطلبان واجد شرایط گزینش کارنامه‌ای حاوی اطلاعات لازم، رتبه داوطلب و آخرین رتبه پذیرفته شده در هریک از کدرشته‌های معرفی شده برای مصاحبه و در سهمیه مربوط تنظیم و از طریق سایت اینترنتی این سازمان در تاریخ ۱۷ مهر قابل دسترسی خواهد بود، گفت: تغییر گرایش و نقل و انتقال پذیرفته‌شدگان دوره‌های دکتری «Ph.D» امکانپذیر نیست.

***محرمیت در صورت انصراف از ثبت‌نام

وی افزود: معدل‌ مدرک کارشناسی و کارشناسی‌ارشد پذیرفته‌شده‌ باید با معدل‌هایی‌ که‌ قبلاً در زمان ثبت‌نام و یا شرکت در آزمون به‌ سازمان‌ اعلام‌ نموده‌، یکسان‌ باشد. بدیهی است که در غیر این صورت، از ثبت‌نام آن دسته از داوطلبانی که دارای مغایرت معدل باشند، خودداری خواهد شد.

توکلی همچنین خاطرنشان کرد: پذیرفته شدگان نهایی آزمون دکتری حتی در صورت عدم ثبت نام در رشته قبولی، مجاز به شرکت و انتخاب رشته در آزمون دکتری تخصصی «Ph.D» سال نخواهند بود.

وی با اشاره به ضوابط ثبت‌نام و با بیان اینکه مدارک ثبت‌نامی در سایت سازمان سنجش منتشر شده است، گفت: حضور شخص پذیرفته شده برای ثبت‌نام الزامی است و ثبت‌نام منحصراً در تاریخ‌های اعلام شده توسط هر دانشگاه و با ارائه مدارک کامل صورت می‌پذیرد.

وی گفت: اطلاعیه سازمان سنجش برای تکمیل ظرفیت و پذیرش دانشجویان در کد رشته محل هایی جدید علاوه بر کد رشته های قبلی به همراه کارنامه نهایی روز دوشنبه ۱۷ مهر ماه بر روی سازمان قرار داده می شود تا داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته بودند و در ردیف قبول شدگان نهایی اعلام شده نمی باشند با توجه به شرایط و ضوابط که در اطلاعیه می آید در صورت واجد و شرایط بودن نسبت به انتخاب کد رشته های خود از میان کد رشته های امتحانی مجاز مربوطه اقدام کنند.

توکلی تصریح کرد: ظرفیت اصلی این آزمون طبق پیش بینی های انجام شده ده هزار ۱۴۹ نفر است و در این آزمون ۱۷۸ هزار و ۴۵۳ نفر ثبت نام کرده بودند که از این تعداد ۱۵۲ هزار و ۲۶۹ نفر در جلسه آزمون اختصاصی صبح جمعه ۲۵ فروردین ماه شرکت کردند و تعداد ۱۵۰ هزار و ۳۳۳ نفر هم در جلسه آزمون عمومی حاضر بودند.

کل افرادی که مجاز به انتخاب رشته شدند ۳۵ هزار و ۸۷۶ نفر بوده اند و از این تعداد ۳۵ هزار و ۹۵ نفر فرم انتخاب رشته خود را تکمیل کردند.

وی خاطر نشان کرد با توجه به ضوابط فهرست اسامی تعداد ۱۶ هزار و ۴۶ نفر به عنوان معرفی شدگان با مصاحبه دانشگاه ها معرفی شده اند.

نقل‌و انتقال دانشجو

 

دکتری

 

انتشار کارنامه دکتری


پورتال اخبار دانشگاهی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.