عضویت در فدراسیون ورزش هوایی آسیا اتفاقی خوشایند است

۲۰م آذر ،

احمد سلیم آبادی از عضویت تیم ملی ورزش های هوایی ایران در مجمع آسیایی ورزش های هوایی اظهار خرسندی کرده و اظهار داشت: پیشرفت و موفقیت تیم ملی هوایی ایران مستلزم همکاری همه جانبه مسئولان ورزشی است.

احمد سلیم آبادی  در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران گفت: چندی پیش مسابقات جهانی چتربازی به میزبانی امارات در شهر دوبی برگزار شده است همزمان با مسابقات اجلاس سالیانه ورزش های هوایی آسیا نیز در این شهر با حضور کنفدراسیون ورزش های هوایی برگزار شد.

رئیس انجمن ورزش های هوایی ادامه داد: اعضا کنفدراسیون ورزش های هوایی آسیا پس از بررسی و ارزیابی برنامه های تیم ملی چتربازی ورزش های هوایی خوشبختانه تیم ایران را به عنوان ۲۹ کشور عضو فدراسیون ورزش هوایی چتربازی آسیا کرد.

رئیس انجمن افزود: بیش از این تیم ملی ایران عضو فدراسیون نبوده همین مسئله سبب شد تا از حضور در مسابقات برون مرزی و بین المللی ناکام باشیم. ضمن اینکه در رنکینگ جهانی و حتی در آسیا جایگاه تعریف شده ای برای تیم ملی هوایی ایران وجود نداشت.

وی ادامه داد: ورزشکاران حرفه ای و سطح بالایی در ورزش هوایی فعال می باشند. ورزش های هوایی دارای پتانسیل بالایی است.

متاسفانه عدم توجه به ورزش های هوایی افت نزول فنی ورزشکاران را در پی داشته است.

سلیم آبادی تصریح کرد: عدم حضورمان در مسابقات آسیایی و جهانی سبب شده تیم های قدرتمند جهان و آسیا فاصله بسیاری بگیریم از این رو باید تلاشمان را برای کسب مقام و مدال در مسابقات آسیایی و جهانی مضاعف کنیم.

وی ادامه داد: شرایط و حتی تعداد ورزشکاران ایرانی به نسبت امارات بسیار مطلوب تر است.

امارات متحده ۳ سال میزبان مسابقات ورزش های هوایی است و تجربه ی آنها به مراتب علی رغم شایستگی از ملی پوشان ایرانی افزون تر است.

وی افزود: تا کنون ۱۰ هزار نفر در ورزش های هوایی فعال می باشند این در حالی است که هیچ گونه ساماندهی و تلاشی تا کنون در خصوص پیشرفت این ورزش در نزد جهانیان و سایر کشورها از سوی مسئولین ورزش صورت نگرفته است.

سلیم آبادی تصریح کرد: مسابقات هوایی زمینه کسب مدال های بسیاری را برای تیم های شرکت کننده ایجاد می کند.

در مسابقات جهانی ۴ رشته در بخش چتربازی شرکت می کنند.

در بخش های انفرادی، تیمی بانوان و آقایان مسابقات چتربازی برگزار می گردد. در صورت حضور تیم ملی ایران می توانیم امیدوار باشیم ملی پوشان در یکی از بخش های فوق کسب مدال کنند.

سلیم آبادی ادامه داد: ورزش هوایی برای پیشرفت و ارتقا سطح فنی ورزشکاران نیاز مبرم به وسایل هوایی از قبیل هواپیما و هلیکوپتر دارد و تا امکانات مذکور از سوی مسئولین ورزشی فراهم نباشد نمی توانیم به موفقیت تیم ملی هوایی کشورمان امیدوار باشیم.

رئیس انجمن ورزش های هوایی خاطر نشان کرد: موفقیت تیم ملی چتربازی در جهان، به طور حتم پیام آور قدرت بالای انتظامی و نظامی ایران است.

امیدواریم سازمان هواپیمایی با حمایت سایر مسئولین ذیربط شرایط پیشرفت تیم ملی هوایی ایران را در مسابقات جهانی فراهم کنند.

گفتنی است، مسابقات جهانی چتربازی و پاراموتور در سال ۲۰۲۴ به ترتیب در کشورهای چین و تایلند برگزار می گردد./مح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.