علی آبادی فقط وزیر را به میدان می خواند/ دولت دهمی ها می خواهند دولت امید را دموکراتیک خاک کنند

اردیبهشت ۱۴۰۳

ورزش > مدیریت ورزش – نصرالله سجادی در واکنش به آیین نامه اجرایی کمیته ملی المپیک گفته بود کجای دنیا ۳۳ روز مانده به انتخابات قانون تازه برایش وضع می کنند؟

مهدیه جباری: آیین نامه اجرایی کمیته ملی المپیک. ناگهان ۳ روز مانده به ثبت نام انتخابات کمیته ملی المپیک این نوشته سر راه وزارت ورزش و دیگر اعضای مستقل کمیته ملی المپیک قرار گرفت. چرا و چگونه اش را محمد علی آبادی گردن مهدی قدمی می اندازد و مهدی قدمی هم در تشریح این آیین نامه اجرایی در جمع حاضرین در جلسه کمیته اجرایی گفته بود:«این آیین نامه را نوشتیم تا انتخابات و اجرایش نظم بیشتری داشته باشد.»

آیین نامه البته در همه موارد مورد تائید است اما دو بند از آنچه تصویب شده از شمول شرایط آیین نامه خارج می گردد:« آیین نامه نمی تواند قانون ساز باشد . اساسنامه است که تصمیم ها و قواعد کلی را مشخص می کند. این دو بند آیین نامه اجرایی انتخابات غیر قانونی می باشند.» هوشنگ نصیرزاده این جمله را می گوید. او معتقد است آنچه اعضای حاضر در جلسه تائید کرده اند تا به فدراسیون هایی که از یک ماه اخیر روسای شان عوض شده اند و یا آنهایی که کمتر از ۶ ماه است که به عضویت هیات رئیسه های فدراسیون ها در آمده اند ، تصمیمی فراقانونی است و باید لغو شود.

به محض اتخاذ این تصمیم ، مصطفی هاشمی طبا که قصد داشت وارد انتخابات کمیته شود به همراه دبیرکل پیشنهادی اش یعنی امیر رضا خادم به آنچه تصویب شده بود انتقاد داشتند و این کار را خلاف قانون دانستند. ولی علی آبادی که امضای ۷ عضو هیات اجرایی را داشت بی هراس از انتقادها می خواست کارش را پیش ببرد. البته این قانون یک گزینه جدی دیگر را هم حذف می کرد. او کسی نبود غیر از نصرالله سجادی که نفر دوم وزارت ورزش است. پس سجادی هم لب به اعتراض گشود:« کجای دنیا ۳۳ روز مانده به انتخابات ، قانون تازه برایش وضع می کنند؟»

این تنها انتقاد جدی وزارتی ها به تصمیم تازه کمیته ملی المپیک بود. آنها که مدام اصرار دارند در امور کمیته ملی المپیک دخالتی نخواهند داشت و هر چند روز یکبار این حرف شان را با بیانیه هایی روی پایگاه اینترنتی شان اعلام می کنند. وزارت البته در واکنش به این تصمیم با اعلام ممنوعیت حضور نمایندگان مجلس در مجمع فدراسیون ها ، سعی دارد تا مهدی هاشمی را از حضور در انتخابات فدراسیون تیراندازی محروم کند. البته این نماینده منتقد دولت به سبب داشتن درصد بالای جانبازی به احتمال فراوان می تواند با تبصره ایثارگری از کمند ، تک وزارتی ها رهایی پیدا کند.

کمیته ۶۳ عضو دارد که البته تعدادی از نمایندگانش ۲ رای دارند. برای مثال شاهرخ شهنازی که هم عضو هیات اجرایی است و هم رئیس آکادمی . یا محمود خسروی وفا که هم عضو کمیته پارالمپیک است و هم عضو هیات اجرایی. از میان ۲۶ فدراسیون المپیکی و ۱۰ غیر المپیکی هم این شانس با آیین نامه تازه برای کمیته ای ها وجود دارد تا با افزودن ۱۱ عضوی که خود کمیته ای ها برای روز مجمع انتخاب کرده اند ، شانسی بالا برای رای آوردن داشته باشند. چون تمام فدراسیون هایی که انتخابات شان را وزارت برگزار می کند ، رئیس تازه حق رای ندارد و باید یکی از اعضای هیات رئیسه اش در روز رای گیری حاضر باشد و این انتخاب کنندگان در حقیقت از آنهایی می باشند که در ۸ سال اخیر به ورزش آمده اند.

هاشمی طبا جنگ را علنی می کند و می گوید هدف باید این باشد:« حذف بقایای دولت قبلی از ورزش.» و البته در این جنگ ، سوی دیگر جنگ هم هدفی بزرگ در سر دارد:« شکست دولت در انتخاباتی به ظاهر دموکراتیک » انتخاباتی که از سوی نهادهای بین المللی کنترل می گردد و علی آبادی و دوستانش بسیار خوب رسم لابی با آنها را یاد گرفته اند. اینکه چطور از لولوی تحریم علیه منتقدان استفاده کنند. آنها که برای انتخابات ، هیات اجرایی شان را اینگونه چیده اند که خودش رئیس باشد ، قدمی نایب رئیس اول بماند ، هاشمی نایب رئیس دوم و جایگزین خسروی وفا شود و اصغر رحیمی که هیچ پیشینه ای در ورزش ایران ندارد در جایگاه کلیدی  دبیرکلی قرار بگیرد. آنها که در تقسیم بندی سیاسی جایی بین نزدیکان به احمدی نژاد و جبهه پایداری قرار می گیرند دارند به مصاف دولت تدبیر و امید می روند. دولتی که انگار تصمیم سازان ورزشی اش هنوز تدبیری مشخص ندارند و وزیر آکادمیک ، این قدر آشفته میان آموخته های آکادمیک ، تلاش هم استانی ها و امور جاریه تشکیلات عریض و طویل رسیده به خود است که نتوانسته تصمیم ساز باشد. حالا او با کمک های فکری فضل الله باقرزاده و عبدالحمید احمدی به عنوان مشاورانش پا به رقابت با گروهی می گذارد که تحلیلی مشخص از انتخابات دارند. این آیین نامه البته برای مشاوران وزیر خوشایند است چون سبب می گردد تنها وزیر گزینه دولت برای روز مجمع باشد. تحلیل نزدیکان به رئیس هم که البته خود را می توانند در ردای تصمیم سازان آینده کمیته ببینند این است که بر اساس قانونی نانوشته حتما وزیر ، رئیس کمیته می گردد. فارغ از اینکه نویسندگان اساسنامه بهتر از آنها می دانند بازی را به کدام سو می رانند.

آنها که بعد از شکست در انتخابات به هدفی بزرگ می اندیشند: شکست نماینده دولت تدبیر و امید در لوای انتخابات مجمع. آنها که غیر از ۸  رای در هیات اجرایی با چیدن ۱۱ عضو انتصابی کمیته ، با آیین نامه تازه حق رای را از ۱۰ فدراسیون می گیرند و به عاضای هیات اجرایی شان می دهند. البته این غیر از فدراسیون هایی است که هنوز خود را وامدار رئیس کمیته می دانند ، حتی اگر در برنامه های تلویزیونی به ظاهر از او انتقاد کنند. حالا با این اساسنامه آن طور که هاشمی طبا می گوید:« هیچ گزینه ای از طرف وزارت ورزش نمی تواند وارد انتخابات شود.» غیر از شخص وزیر. شخص وزیری که اگر بازنده باشد یعنی دولت بازی را به نماینده دولت قبلی باخته است.

۲۵۱ ۴۱


RSS
ماخذ: خبر آنلاین
باز نشر: پایگاه اینترنتی خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.