فائقی: خودمان با خودمان مشکل داریم!/ مجمع فوق‌العاده کمیته المپیک تشکیل شود

۲۹ آبان ،

64.jpg

سعید فائقی به دنبال سکوت مسئولان کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان درباره وضعیت ورزش و دیدارهای اخیر با مقامات کمیته بین‌المللی المپیک گفت: انسان‌های آزاده در ورزش بسیار می باشند و می‌توانند درخواست مجمع فوق‌العاده دهند و اساسنامه کمیته المپیک را اصلاح کنند.

معاون اسبق سازمان تربیت بدنی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: ما باید از مجمع کمیته المپیک و فدراسیون‌های ورزشی گلایه کنیم. چرا که تغییرات اساسنامه باید توسط کمیته انجام شود نه وزارت. دوستان باید با اختیاری که دارند مجمع کمیته را تشکیل دهند و تغییرات مربوطه انجام شود.

وی افزود: اکنون به چند فدراسیون ورزشی اخطار داده شده، کمیته ملی المپیک هم اخطار گرفته است. ما باید به دنبال یک راه حل برای عبور از این شرایط باشیم. شورای المپیک آسیا با مقامات ورزشی ایران مذاکره کرده است، معلوم است که آنها به پیشنهادات ما جواب منفی می‌دهند. حال آقای عباسی برود، مذاکره کند و یک قولی هم بدهد، بی‌فایده است. IOC و OCA مجمع کمیته‌ را به رسمیت می‌شناسند، نه جای دیگر را. اگر مجمع تشکیل شد و به IOC و OCA اعلام کند که تغییرات اساسنامه را به صلاح نمی‌داند، آن وقت می‌توانیم به مسافرت برویم، مذاکره کنیم و توضیح دهیم که اصلاحات با قوانیم داخلی کشور استحکاک دارد.

فائقی در پاسخ به این اظهارنظر که روسای فدراسیون‌ها همه زیر مجموعه وزارت ورزش و جوانان می باشند و با تشکیل مجمع موافقت نمی‌کنند، تاکید کرد: ما انسان‌های آزاده در ورزش بسیار داریم. چند نفر جمع شوند و درخواست مجمع فوق‌العاده‌ کنند. مشکل ما این است که همه با هم رودربایستی داریم و حرف‌هایمان را پیش اشخاص غیر می زنیم! قطعا، اگر یک نفر برود و با شورای المپیک آسیا مذاکره کند، یک فرد دیگر هست که حرف‌های نفر پیشی را انکار کند. ما خودمان با خودمان مشکل داریم!

وی اضافه کرد: همه عزیزانی که در راس امور ورزش می باشند، در یک دولت فعالیت می‌کنند و از رییس جمهور حرف شنوی دارند، احمدی نژاد باید طرفین را دعوت کند و از آنها بخواهد که اختلافاتشان را کنار بگذارند. از طرفی مجمع فوق‌العاده‌ کمیته ملی المپیک هم تشکیل شود و بعد نمایندگان مجمع برای مذاکره به IOC و OCA بروند تا مشکل حل شود، چرا که مجامع جهانی دولت‌ها را قبول ندارند. به نظر من، بهترین راه اصلاح اساسنامه در مجمع است که یک اتفاق دو، سه برد برای ایران محسوب می‌شود. این اصلاحات، سبب می‌شود که دخالت سیاسیون در ورزش کم شود. ما تعهد داریم که ورزش را در سیاست دخالت ندهیم اما به آن پایبند نیستیم.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.