فراخوان ایدرو برای تولید کربن فعال با مشارکت بخش خصوصی

۳۰م دیماه ،

سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران برای اجرای طرح تولید کربن فعال، به دنبال مشارکت با بخش خصوصی است و در این راستا از سرمایه گذاران دعوت به مشارکت کرده است.

به گزارش خبرنگار ایسنا، غلامرضا کرامتی‌فرد، معاون سرمایه‌گذاری‌های صنعتی ایدرو با اعلام مطلب بالا افزود: در اجرای قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی در خصوص توسعه صنعتی مناطق کمتر توسعه یافته، سازمان گسترش از فعالان بخش صنعت و تجارت که از توانمندی مالی، فنی و صنعتی مناسب جهت اجرای طرح‌های صنعتی برخوردار می باشند دعوت می کند در این طرح مشارکت کنند.

وی ادامه داد: کربن فعال به گروهی از مواد کربنی اطلاق می گردد که مساحت سطح داخلی بالا، تخلخل و قابلیت جذب گازها و مایعات شیمیایی را دارند و به عنوان جاذب در صنایع مختلف کاربردهای مهم و حیاتی دارند و یک سانتیمتر مکعب از کربن فعال دارای سطحی حدود ۵۰۰ مترمربع است.

به گفته او، کربن فعال از چوب، زغال چوب، ضایعات گیاهی مانند پوست نارگیل، پوسته برنج، کاه، خوشه انگور، میوه هایی نظیر هلو، گیلاس، زیتون، زردآلو و پوسته های سخت مواد آجیلی مانند بادام، پسته، گردو، زغال سنگ، لیگنین، باگاس نیشکر و خاک اره تولید می گردد.

طرح تولید کربن فعال قرار است به ظرفیت ۲۰۰۰ تن در سه گرید با اولویت استان های شمالی با سرمایه گذاری حدود ۱۰۰ میلیارد ریالی به اجرا درآید.

طبق اعلام ایدرو، اشخاص حقیقی و حقوقی غیر دولتی که مایل به مشارکت به هر میزان با سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در طرح فوق می باشند می توانند با مراجعه حضوری، نسبت به دریافت و تکمیل فرم های مرتبط اقدام کنند.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. علیرضا معینی:

    سلام بنده ماده جدیدی را جهت ساخت کربن فعال پیدا کردم که به وفور در مناطق خاصی از ایران یافت میشود ،آیا میتوانم جهت ساخت کربن فعال از این ماده با شما مشارکت نمایم.مرسی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.