ایدرو سهام سایپا را واگذار می‌کند

ایدرو سهام سایپا را واگذار می‌کند

عصرخودرو : مدیر صنایع خودرو سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) در خصوص آخرین وضعیت واگذاری سهام گروه خودروسازی سایپا، اظهار کرد: با ابطال معامله قبلی، ۲۰ درصد سهام سایپا مجددا واگذار خواهد شد.

به نقل از ایسنا، رضا مفیدی  اظهار کرد: سازمان گسترش در حال حاضر حدود ۳۷ درصد سهام گروه خودروسازی سایپا و حدود ۱۸ درصد سهام ایران خودرو را در اختیار دارد.

وی با بیان اینکه بلوک ۲۰ درصدی سهام سایپا در گذشته واگذار شده، اما معامله آن از سوی سازمان بورس قطعی نشد، خاطرنشان کرد: بعد از ابطال قطعی این معامله، این سهام دوباره به روش مدنظر سازمان خصوصی سازی واگذار خواهد شد.

مدیر صنایع خودرو سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) ادامه داد: به ایدرو نیز اعلام شده که معامله قبلی ابطال خواهد شد. در حال حاضر بلوک ۲۰ درصدی مورد واگذاری در آن معامله همچنان به نام ایدرو بوده و به خریدار منتقل نشده است.

مفیدی در پاسخ به اینکه با این واگذاری وضعیت ادامه حضور ایدرو در سایپا چگونه خواهد بود؟ اظهار کرد: در آن شرایط میزان سهام ایدرو در سایپا و ایران خودرو حدود ۱۸ درصد بوده و همچنان صندلی خود در هیات مدیره را خواهد داشت. البته در نهایت سیاست‌های دولت وضعیت باقی سهام و آینده حضور ایدرو در خودروسازان بزرگ کشور را تعیین خواهد کرد.

دوشنبه ۱۳ شهریور   ۹:۱۷


منبع:عصرخودرو

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.