«فرهنگ رانندگی» آمد

«فرهنگ رانندگی» آمد

عصرخودرو : با رعایت مطالب مندرج در کتاب «فرهنگ رانندگی»، علاوه بر اینکه خودم همراه با خانواده ام یک عمر از رانندگی لذت می برم مسبب بی خانمان شدن خانواده های دیگر نیز نخواهم شد.

به نقل از موج، مطلب بالا بر روی نخستین کتاب «یوسف بهمن آبادی» با عنوان «فرهنگ رانندگی» درج شده که به تازگی به بازار آمده است.

به گفته نویسنده، کتاب فوق ثمره چهار سال مطالعه و پژوهش در زمینه باید و نبایدها و فرهنگ رانندگی است که بخشی از آن، چکیده مطالب بیش از ۳۵جلد کتاب و چندین مقاله بوده و بخشی دیگر آن، مربوط به مشاهدات و واقعیت های رایجی می باشد که از دیدگاه شهروندان مطرود بوده یا دارای ارزش تلقی شده است.
در بخشی از مقدمه این کتاب نیز آمده است: مؤلفه شهروندی، برای سنجش میزان پای بندی انسان ها نسبت به حقوق دیگران به کار گرفته می شود. در این میان، رانندگی به عنوان یکی از رفتارهای اجتماعی محسوب می شود که با بررسی آن، می توان درجه شهروند شدن افراد یک جامعه را ارزیابی کرد.
متاسفانه با وجود اینکه خودرو ساخته دست انسان است و هموست که انتظار دارد اطرافیانش قوانین تدوین شده مربوط به نظم را رعایت کنند تا وی با مشکلی مواجه نشود، اما در برخی موارد خود از احترام به آن طفره می رود و همین خودرو بی روح، حیوان سرکشی می شود که آدمی را اسیر خود کرده و درنتیجه، گرفتار عوارض ناشی از آن می سازد.
واقعیت این است که رانندگی به عنوان یک رفتار، برای بسیاری از ما لذت بخش است اما این فرحبخشی و لذت در کنار دیگران، زمانی می تواند برایمان پایدار و خاطره انگیز باشد که به اصول و فرهنگ مربوط به آن توجه داشته باشیم.
در حقیقت، احترام به آداب و قوانین رانندگی در تمامی مواقع، نشان دهنده رفتار شهروند گرایانه ما است و رعایت آنها، حاکی از توجه ما به حقوق دیگران و نیز احترامی است که نسبت به دیگر همنوعان خود در زندگی قائلیم. به هر حال، چنین روندی جایگاه ما را در مسیر شهروند شدن مشخص می کند.
کتاب «فرهنگ رانندگی» در ۱۳۶ صفحه و ۱۸ فصل(همراه با ۲۰ کاریکاتور و تمام رنگی) با نثری ساده و روان نگاشته شده و به قیمت ۴۵هزار ریال از سوی انتشارات رازنهان نشر و توزیع شده است.

شنبه ۲۱ مرداد   ۱۱:۳۱


منبع:عصرخودرو

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.