فرهنگ ترافیک، احترام به حقوق شهروندی

اردیبهشت ۱۴۰۳

یکی از اصلی ترین رفتارهای اجتماعی که نشانه شخصیت، احترام به حقوق شهروندی و تربیت عالی خانوادگی فرهنگ ترافیک است.

ابهری در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: یکی از اصلی ترین رفتارهای اجتماعی که نشانه شخصیت و تربیت عالی خانوادگی است، فرهنگ ترافیک است. رعایت قوانین و مقررات، رعایت حقوق شهروندان، نظارت و کنترل وسیله نقلیه سه محور اصلی در فرهنگسازی است.
وی ادامه داد: خانه و مدرسه از اصلی ترین مراکز آموزشی رانندگی درست و عبور بی خطر در سطح جامعه است و عابرین پیاده بیشترین سهم را در مجروحین و کشته ها دارند.
ابهری در خصوص رعایت مقررات و قوانین راهنمایی و رانندگی، تصریح کرد: رانندگان و عابرین پیاده موظف به رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی می باشند.
خستگی، خواب آلودگی، ضعف مهارت در کنترل خودرو و رانندگی در حالت های غیر طبیعی به تصادف دامن زده است.
وی ادامه داد: برای نهادینه کردن فرهنگ صحیح و منطقی ترافیک بعنوان یک هنجار مطلوب اجتماعی والدین، آموزگاران و مسئولین و دولتمردان باید رفتار قانونی در رانندگی را کاملا رعایت کنند و آنرا در کتب درسی و فیلمها و سریال های آموزشی تلویزیونی بگنجانند.
ابهری با اشاره به عوامل پرخطر ترافیک، افزود: با توجه به اینکه یکی از سبب های اصلی در بروز تصادفات ضعف فرهنگ ترافیک است و رفتارهای پرخطر در رانندگی مانند انحراف به چپ، رانندگی مارپیچ، لایه کشیدن اتوموبیل ها، تجاوز از سرعت قانونی و رفتارهای ناهنجار و نادرست در رانندگی است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: پلیس راهنمایی و رانندگی بعنوان اصلی ترین متولی فرهنگی در ترافیک جامعه باید آموزش و نظارت بر رانندگی صحیح را در سرلوحه کار خود قرار داده و مردم ضمن همکاری با پلیس راهور به رعایت نظم شهری و حفظ جان خود و شهروندان کمک کنند.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.