توسعه فرهنگ رانندگی نشاندهنده احترام به حقوق شهروندی

۱۸خردادماه،

یک آسیب شناس اجتماعی گفت:رانندگی ازاصلی ترین رفتاراجتماعی و نشاندهنده پایگاه فرهنگی، قانون مداری اشخاص است ورواج فرهنگ رانندگی درسطوح جامعه میزان پایبندی اشخاص به حقوق شهروندی را نشان می دهد.

ابهری در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: رانندگی از اصلی ترین رفتار اجتماعی و نشاندهنده پایگاه فرهنگی، تربیت خانوادگی و قانون مداری اشخاص است و رواج فرهنگ رانندگی در سطوح جامعه میزان پایبندی اشخاص به حقوق شهروندی را نشان می دهد و سبب قانون شکنی توسط بعضی از رانندگان از الگوهای منفی رفتاری مانند پدر و مادر در آنها شکل می گیرد.
وی با اشاره با عوارض مخرب قانون شکنی بعضی از رانندگان تصریح کرد: صفف تربیت خانوادگی اشخاص و قانون گریزی آنها در هنگام رانندگی، همچنین نهادینه نشدن فرهنگ صحیح در جامعه از عوارض مخرب قانون شکنی در بعضی از رانندگان است.

ابهری ادامه داد: ارزان بدون جرم رانندگی و نادیده گرفتن قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی صدها نفر را به کام مرگ می کشاند که البته بعضی از خودروها با فراهم نبودن امکانات و تجهیزات رانندگی از نظر شرایط محیط و جاده نقش بسیار مهمی در تخلف رانندگی دارند.

ابهری با بیان نقش رسانه ها در کاهش تخلفات رانندگی تصریح کرد: رسانه ها نقش بسیار مهمی در کاهش تخلفات رانندگی در سطح جامعه دارند و با آموزش های اجتماعی در سطح مدارس و جامعه بطور قابل توجهی در کاهش تخلفات رانندگی موثر می باشند.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: پلیس راهنمایی و رانندگی با برخوردهای فرهنگی مناسب و آموزش های لازم به شهروندان در کاهش تخلفات رانندگی موثر می باشند و خانواده ها از ارکان بسیار مهم در رواج فرهنگ رانندگی می باشند./ف
 


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.