فرودگاه‌های کشور به عنوان پیشانی نظام شایسته جایگاه اجلاس شناخته شد

مدیر عامل شرکت فرودگاه های کشور گفت: از چهار ماه پیش وزیر راه و شهرسازی تکلیف کرد که فرودگاه‌های کشور باید به عنوان پیشانی نظام شایسته جایگاه اجلاس

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران محمود رسول نژاد،مدیرعامل شرکت فرودگاه های کشور در مراسم تجلیل از مسوولان فرودگاهی کشور در برگزاری اجلاس سران غیرمتعهدها در تهران با اشاره به اینکه از چهارماه پیش وزیر راه و شهرسازی دستوراتی را برای اجرای بهتر پذیرایی از سران اجلاس به ما اعلام کرد، گفت: با ابلاغ این دستور کمیته فرودگاهی پروازی شکل گرفت و از همه بخش‌های مرتبط با این موضوع در این کمیته دعوت به عمل آمد.

وی ادامه داد:  براساس این ابلاغ ، ۳۷ جلسه کارگروهی، ۸ جلسه کمیته ای و یک هزار و ۸۰۰ نفر ساعت جلسات هماهنگی انجام شد.

رسولی نژاد در ادامه اظهار داشت : در فرودگاه مهرآباد یکصد فضا برای پارک هواپیما ایجاد کردیم که با هماهنگی دیگر شرکتها و بخش‌های هوایی سپاه این موضوع اجرا شد.

وی با بیان اینکه تشریفات اختصاصی برای سران واقع در اجلاس قرار دادیم ، افزود : حدود یک هزار و ۳۵۰ میهمان از فرودگاه امام و ۶۰ پرواز در مهرآباد انجام گرفت و پاویون فرودگاه مهرآباد هم به سرعت آماده شد تا پذیرای میهمانان باشد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به صرف هزینه یک میلیارد تومانی برای بهسازی سطوح پروازی، اظهار داشت: تمام بخش‌های فرودگاهی دوباره نوسازی شد و ۳۲ تن رنگ برای بهسازی آن مورد استفاده قرار گرفت.

مدیر عامل شرکت فرودگاه های کشور در ادامه یاد آور شد: از چهار ماه پیش وزیر راه و شهرسازی تکلیف کرد که  فرودگاه‌های کشور باید به عنوان پیشانی نظام شایسته جایگاه اجلاس باشد.

 معاون وزیر راه وشهرسازی در ادامه افزود: در این راستا کمیته‌ای با هشت کارگروه تشکیل شد که طی آن هماهنگی‌های لازم بین ارگان‌های مختلف سپاه، ارتش و نیز مسوولان هواپیمایی کشور انجام شد تا به این ترتیب بدون هیچ مشکلی اجلاس برگزار شود.

رسولی‌نژاد با بیان این‌که ۱۳۵۰ مهمان از فرودگاه امام خمینی و ۶۰ پرواز اختصاصی در فرودگاه مهر‌آباد آمار ورود و خروج مهمانان اجلاس به تهران است، اضافه کرد: برای پارک هواپیماهای داخلی صد فضای پارک در فرودگاه مهرآباد با هماهنگی تمام شرکت‌های هواپیمایی ایجاد شد و ۸۰ درصد شبخواب هواپیماها به شهرستان‌ها منتقل شد./عب

 


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.