تفاهم نامه همکاری شرکت فرودگاه‎ها و اورژانس

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

تفاهم‌نامه همکاری شرکت فرودگاه‌های کشور و مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی به منظور ایمنی در حوزه‌های مختلف از جمله ارائه خدمات پزشکی و اورژانسی منعقد شد.

به گزارش ممتاز به نقل از گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط‌عمومی شرکت فرودگاه‌های کشور این تفاهمنامه در مراسمی با حضور محمود رسولی‌نژاد ؛مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و محمدتقی طالبیان؛ رییس مرکز مدیرت حوادث و فوریت‌های پزشکی در دفتر مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها امضا شد.

این تفاهم‌نامه شامل ارتقای کیفیت خدمات، سطح ایمنی و استانداردهای فرودگاهی در حوزه سلامت ، پوشش خدمات فوریت‌های پزشکی در سوانح و حوادث فرودگاهی، پوشش خدمات فوریت‌های پزشکی همه کارکنان ، مسافران و استفاده‌کنندگان از فرودگاه‌‌های کشور، تبادل آموزش و ارتقای دانش نیروهای اورژانس و فرودگاه است. 

مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی برای آموزش کمک‌های اولیه و مدیریت حوادث پرتلفات در بحث تخلیه مجروحان به کارکنان فرودگاهی خدمات لازم را ارائه می کند. 

همکاری در تدوین و بازنگری برنامه‌های واکنش سریع در برابر حوادث پرتلفات در بخش خدمات فوریتی و انبار تجهیزات و وسایل مورد نیاز جهت ارائه خدمات به مجروحان احتمالی به میزان حداقل ۱۰۰ مجروح در پایگاه‌های اورژانس مستقر در فرودگاه‌ها از دیگر تعهدات مرکز فوریت‌هاست.

مرکز فوریت‌های پزشکی موظف به استقرار پایگاه اورژانس در فرودگاه‌هایی‌ است که فعالیت ۲۴ ساعته دارد.

همچنین در فرودگاه‌های مرز هوایی نیز به تناسب زمان نشست و برخاست هواپیما، واحدهای اورژانس مستقر خواهد شد. 

در مرحله سوم و بعد از فرودگاه‌های بین‌المللی و مرز هوایی، سایر فرودگاه‌ها نیز از خدمات مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی بهره‌مند خواهد شد.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها در این نشست ضمن تقدیر از همکاری مدیران مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی گفت: فرودگاه‌ فضایی‌ است که در آن ارگان‌های مختلفی به ارائه خدمات مشغول بوده و اورژانس نیز یکی از مجموعه‌هایی است که باید به ارائه سرویس‌های تخصصی در فرودگاه بپردازد. وی با اشاره به همکاری شایسته با مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی افزود: اورژانس جزو خانواده فرودگاه است و برای استقرار واحدهای اورژانس فضای مناسبی را در اختیار آن قرار خواهیم داد.

دکتر محمدتقی طالبیان ؛ رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی نیز با قدردانی از توجه مدیران ارشد شرکت فرودگاه‌ها به اورژانس گفت : با استفاده از تجارب موجود تلاش خواهیم کرد خدمات شایسته‌ای به‌ویژه در فرودگاه‌های بین‌المللی که از اهمیت دوچندانی برخوردارند، ارائه کنیم.

وی همچنین از آمادگی اورژانس برای لجستیکی شدن پایگاه این سازمان در فرودگاه امام خمینی(ره) خبر داد. طالبیان با اشاره به اینکه فرودگاه امام‌خمینی(ره) به عنوان بزرگترین فرودگاه بین‌المللی کشور و پیشانی نظام شناخته می‌شود ،پیشنهاد داد: سازمان اورژانس علاوه بر استقرار پایگاه در این فرودگاه همچون فرودگاه‌های دیگر، پایگاهی لجستیک ( نقل و انتقال) به این امر اختصاص دهد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.