فروش جهانی «آیرون من ۳» به ۶۸۰ میلیون دلار رسید / نام ابرقهرمان مارول در کتاب‌های تاریخ ثبت شد

۱۶اردیبهشت،

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، با آغاز اکران «آیرون من ۳» (Iron Man 3) با بازی رابرت داونی جونیر در آمریکای شمالی فصل تابستانی سینمایی رسما آغاز شد.
 

این فیلم سه‌بعدی در هفته اول اکران در ایالات متحده و کانادا در ۴۲۵۳ سینما ۱۷۵٫۳ میلیون دلار فروخت و ضمن اینکه پرفروش‌ترین فیلم این سطح شد، پس از «انتقامجویان» دیگر فیلم مارول استودیوز باز هم با بازی داونی جونیر (۲۰۷٫۴)، در فهرست بیشترین فروش هفته اول اکران یک فیلم در آمریکای شمالی در رده دوم قرار گرفت.
 

تماشاگران در وبسایت سینمااسکور به سومین فیلم «آیرون من» درجه A داده‌اند.
   

«آیرون من ۳» در سطح بین‌المللی در هفته دوم اکران  ۱۷۵٫۹ میلیون دلار به دست آورد و مجموع فروش خود را در این سطح به ۵۰۴٫۸ میلیون دلار رساند.
 

فروش جهانی فیلم با حساب بازار آمریکای شمالی ۶۸۰٫۱ میلیون دلار شده است. بیشترین فروش فیلم در سطح بین‌المللی با ۶۳٫۵ میلیون دلار در چین حاصل شد که بیشترین فروش افتتاحیه فیلمی از مارول در این کشور است.

سومین فیلم «آیرون من» را شین بلک کارگردانی کرده است. داونی جونیر برای سومین بار به نقش تونی استارک / آیرون من ظاهر شده و گوئینت پالترو و دان چیدل هم نقش‌های خود را در دو فیلم قبلی تکرار کرده‌اند.

گای پیرس، ربکا هال، استفانی شوستاک، جیمز بج دیل، جان فاورو و بن کینگزلی دیگر بازیگران این فیلم می باشند.


دان چیدل و رابرت داونی جونیر در صحنه‌ای از فیلم «آیرون من ۳»

تونی استارک در «آیرون من ۳» بار دیگر از طریق «آیرون من»، شخصیت دیگر خود با وقایع مرگبار روبرو می‌شود. این بار وقتی دنیای شخصی استارک توسط یک تروریست هولناک نابود می‌شود، او برای از نو ساختن خود و گرفتن انتقام یک ادیسه را آغاز می‌کند.
 

کارشناسان فروش اعتقاد دارند سومین فیلم «آیرون من» بیشتر به عنوان دنباله «انتقامجویان» – که گروهی از ابرقهرمانان قصه‌های مصور انتشار یافتنات مارول از جمله آیرون من در آن جمع می باشند – به نمایش درآمده تا دنباله «آیرون من ۲» که سال ۲۰۱۰ در هفته اول اکران حدود ۱۰۰ میلیون دلار فروخت.
 

مجموع فروش جهانی «آیرون من ۳» همین حالا از مجموع فروش «آیرون من» (۵۸۵ میلیون دلار) و «آیرون من ۲» (۶۲۴ میلیون دلار) بیشتر شده است.
 

در سطح جهانی، فروش این فیلم سبب شد درآمد دیزنی از ابتدای سال تاکنون از یک میلیارد دلار بیشتر شد.
 

«آیرون من ۳» در سطح جهانی چند رکورد تازه هم ثبت کرد، از جمله بیشترین فروش روز شنبه یک فیلم در آمریکای شمالی (۶۲٫۹ میلیون دلار) همین طور بیشترین فروش هفتگی یک فیلم در آسیای جنوب شرقی و بسیاری از بازارهای آمریکای لاتین و بیشترین فروش در استرالیا، سوئد، نروژ، دانمارک و امارات متحده عربی.
 

کمدی اکشن سیاه «رنج و گنج» با بازی مارک والبرگ و دواین جانسن در هفته دوم اکران ۶۳ درصد تماشارگان خود را از دست داد و با ۷٫۶ میلیون دلار در رده دوم جدول فروش فیلم‌ها در آمریکای شمالی قرار گرفت. مجموع فروش فیلم در ۱۰ روز ۳۳٫۹ میلیون دلار شده است.
 

فیلم علمی تخیلی «فراموشی» با بازی تام کروز در سومین هفته نمایش ۶۷ درصد تماشاگران خود را از دست داد و با ۵٫۸ میلیون دلار مجموع فروش خود را در ایالات متحده و کانادا به ۷۶ میلیون دلار رساند. فروش جهانی این فیلم به ۲۲۲٫۸ میلیون دلار رسیده است.
 

در حوزه نمایش محدود، تریلر جنایی «یخی» (The Iceman) با بازی مایکل شانون به نقش یک آدمکش قراردادی در چهار سینما در نیویورک و لس آنجلس ۹۳٫۱ هزار دلار فروخت. متوسط فروش این فیلم ۲۳٫۲ هزار دلار بود که پس از «آیرون من ۳» (۴۱٫۲ هزار دلار) بیشترین فروش متوسط یک فیلم در این هفته بود.


مایکل شانون در «یخی» نقش یک آدمکش قراردادی را بازی می‌کند

«یخی» بر مبنای اتفاقات واقعی ساخته شده و دربارهٔ ریچارد کاکلینسکی قاتل قراردادی بدنام (شانون) معروف به «یخی» است که بین سال‌های ۱۹۶۴ تا ۱۹۸۶ بیش از ۱۰۰ نفر را در آمریکا کشت.
 

او در ظاهر مردی اهل خانه و خانواده بود که در حومه نیوجرزی با رویای آمریکای زندگی می‌کرد، اما در حقیقت قاتلی بی‌رحم بود، بی‌آنکه همسر و خانواده‌اش کوچک‌ترین چیزی دربارهٔ حرفه واقعی‌اش بدانند. کاکلینسکی بالاخره سال ۱۹۸۶ بازداشت و در نهایت به حبس ابد محکوم شد.

وینونا رایدر، کریس ایوانز، ری لیوتا، دیوید شوئیمر، رابرت دیوی، استفن دورف و جیمز فرانکو دیگر بازیگران این فیلم به کارگردانی آریل ورومن می باشند.

جدول فروش فیلم‌ها در ایالات متحده و کانادا (۳ تا ۵ مه)
 

رتبه

عنوان فیلم

فروش جمعه تا یکشنبه (میلیون دلار)

تعداد سالن

متوسط فروش در هر سینما (دلار)

مجموع فروش (میلیون دلار)

بودجه (میلیون دلار)

هفته اکران

۱

«آیرون من ۳»

۱۷۵٫۳

۴۲۵۳

۴۱٫۲۱۸

۱۷۵٫۳

۲۰۰

۱

۲

«رنج و گنج»

۷٫۶

۳۲۸۷

۲٫۳۱۲

۳۳٫۹

۲۶

۲

۳

«۴۲»

۶٫۲

۳۳۴۵

۱٫۸۵۷

۷۸٫۳

۴۰

۴

۴

«فراموشی»

۵٫۸

۳۴۳۰

۱٫۶۹۰

۷۶

۱۲۰

۳

۵

«خانواده کرود»

۴٫۲

۲۹۱۵

۱٫۴۴۹

۱۶۸٫۷

۱۳۵

۷

۶

«عروسی بزرگ»

۳٫۸

۲۶۳۳

۱٫۴۷۲

۱۴٫۲

۳۵

۲

۷

«ماد»

۲٫۱

۵۷۶

۳٫۷۳۳

۵٫۱

۲

۸

«آز بزرگ و قدرتمند»

۱٫۸

۱۱۶۰

۱٫۵۷۱

۲۲۸٫۵

۲۱۵

۹

۹

«فیلم ترسناک ۵»

۱٫۴

۱۸۵۷

۷۷۷

۲۹٫۶

۲۰

۴

۱۰

«جایی آن سوی درختان کاج»

۱٫۲

۱۱۶۲

۱٫۱۱۷

۱۸٫۶

۱۵

۶

هالیوود ریپورتر / ۵ مه / ترجمه: علی افتخاری

۵۸۵۸

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.