فوت ۶ نفر در کشور براثر آنفلوانزا

۲۶م دیماه ،

فوت 6 نفر در کشور براثر آنفلوانزا

رئیس مرکز مدیریت بیماریها گفت : تاکنون ۳۰۰ مورد ابتلاء قطعی به بیماری آنفلوانزا درکشور گزارش شده است که از این تعداد ۶ نفر جان خود را از دست دادند.

به گزارش راسخون، دکتر محمدمهدی گویا در گفت و گو با وب دا ضمن اعلام این خبر افزود: ۶ نفر فوت شده، همگی مبتلا به بیماری زمینه ای بودند و علیرغم درمان، متاسفانه به سبب شدت بیماری جان خود را از دست دادند.

به گفته دکتر گویا این بیماری هم اکنون در استانهای تهران، البرز، آذربایجان غربی، کردستان، مازندران، قم، زنجان و قزوین گسترش بیشتری داشته و بسیار فعال است.

رئیس مرکز مدیریت بیماریها در پاسخ به این پرسش که آیا این خبر که اشخاص مذکور به سبب ویروس آنفلوانزای خوکی فوت کرده اند، صحیح است، گفت : ویروس آنفلوانزای H1N1 یا (آنفلوانزای خوکی) دیگر جزء ویروس های آنفوانزای فصلی محسوب می گردد و تفاوت چندانی با ویروس آنفلوانزای فصلی ندارد و جای هیچگونه نگرانی از این نظر نیست.

دکتر گویا یادآور شد: این ویروس هم مانند همه ویروسهای آنفلوانزا از طریق تماس انسان با انسان، ترشحات آلوده تنفسی و تماس با بیماران از طریق دست انتقال می یابد.

رئیس مرکز مدیریت بیماریهای واگیر با یادآوری اینکه مرگ ۶ نفر براثر ویروس آنفلوانزا نسبت به سال قبل بسیار کمتر بوده است، گفت: هنوز زود است که بخواهیم در مورد گسترش بیماری طی روزهای آینده قضاوت کنیم.

دکترگویا در ادامه به هموطنان پیشنهاد کرد: به منظور پیشگیری از انتقال ویروس آنفلوانزا نکات بهداشت فردی را رعایت کنند.

/۱۱۱/


اخبار راسخون / بهداشت و درمان
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.