فیلم‌های فرانسوی، سودآورترین فیلم‌های اروپایی

۳۰م دیماه ،

با ۸۷۵ میلیون یورو درآمد در سال ۲۰۱۲

صنعت فیلم در کشور فرانسه در سال ۲۰۱۲ با فروش ۱۴۰ میلیون قطعه بلیت در خارج از مرزهای این کشور، سال پر منفعتی را سپری کرد و در زمینه تجارت سینما فرانسوی‌ها را در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی در جایگاهی بسیار بالاتری قرار داد.

به گزارش هنرآنلاین، کمپانی یونی فرانس فیلمز به عنوان مسئول تبلیغ و ترویج فیلم‌های فرانسوی در خارج از مرزهای این کشور، در گزارش سالیانه خود از افزایش ۸۸ درصدی میزان فروش بلیت در سال ۲۰۱۲ نسبت به سال ۲۰۱۱ و کسب ۸۷۵ میلیون یورو درآمد خبر داده است.

بنابر این گزارش، رژین هاچوندو، مدیرعامل این کمپانی در این‌باره می‌گوید: “اگر فروش فیلم بسیار بسیار خوبی داشتیم، مدیون کیفیت فیلم‌ها هستیم. ما سعی می‌کنیم ماموریت یونی‌فرانس را که ایجاد بهترین شرایط ممکن برای فروش است، به بهترین نحو انجام دهیم. کار ما همچنین تبلیغ و ترویج این فیلم‌ها در زمان اکران آنها در اروپا و دیگر نقاط جهان است.”

به نوشته یورونیو، هاچوندو می‌افزاید: “اگر از من دربارهٔ رمز موفقیت فیلم‌های فرانسوی می‌پرسید، پاسخ من این است که سینمای فرانسه تولیدات بسیار متنوعی مانند فیلم‌های انیمیشن، مستند، کمدی‌های رمانتیک و درام دارد. همچنین فیلم‌های ما در مورد زندگی خصوصی فرد و جایگاه او در جهان می‌اندیشد. ما فقط بر روی ریتم و اکشن بودن فیلم تمرکز نمی‌کنیم.”

بدین ترتیب جایگاه اول سودآوری صنعت سینما در میان کشورهای اروپایی در سال ۲۰۱۲ میلادی به کشور فرانسه با ۸۷۵ میلیون یورو فروش فقط در خارج از فرانسه و سود بیشتر در خانه اختصاص دارد.

انتهای پیام/


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.