فیلم پر حاشیه جشنواره ساندنس در جشنواره فیلم فجر به نمایش درخواهد آمد

ممتازنیوز:

2-1-2014125174156

مستند « سپیده» که این روزها در جشنواره ساندنس به نمایش درآمده و انتقاد رسانه‌های ایرانی را به دنبال داشته است، اولین حضور خاورمیانه ای خود را در جشنواره بین المللی فیلم فجر تجربه می‌کند.

به گزارش مووی مگ به نقل از جشنواره فیلم فجر، فیلم مستند «سپیده» به کارگردانی بریت مدسن دانمارکی با موضوع دختر جوانی که در یکی از شهرستانهای کوچک با آرزوی بزرگ شناختن کهکشانها به تلاش خستگی‌ناپذیری دست می زند و بر این باور است که انسان اگر به اندازه کافی تلاش کند حتما به آرزویش می رسد پس از موفقیت در جشنواره هایی در اروپا و آمریکا، اولین حضور خاورمیانه ای خود را با نمایش در ایران تجربه می کند.

رصد کردن شبانه ستارگان و همزمان شوق فتح جشنواره خوارزمی، شرکت در کنکور برای رفتن به دانشگاه و تلاش برای خوشحال کردن پدرش که سالها پیش از دست داده است، همه به او قدرتی می دهند که مشکلات و سختی ها را نادیده انگارد.

«سپیده» در سال ۲۰۲۴ با بازیگری سپیده هوشیار توسط استفان فراست و هنریک اوندبرگ در دانمارک تولید شده است. مدت زمان این فیلم ۹۰ دقیقه است و در بخش بین‌الملل جشنواره فجر حضور پیدا خواهد کرد.

«سپیده» اولین اثر مستند بریت مدسن است. او فیلم های بسیاری از جمله «مرد، سنگ، چخماخ»، «هنرمندی از شارجه» و «ده میلیون اعمال خوب» را کارگردانی و تدوین کرده است. شرکت در فستیوال های متعدد بین المللی نظیر سینماتک دانمارک، فستیوال بین المللی گوتنبرگ سوئد و وارسا لهستان جوایز متعددی را برای او به ارمغان آورده است.

این فیلم مستند که با تازگی در جشنواره فیلم ساندنس نیز شرکت داشته است با حاشیه هایی همراه بوده چرا که در صحنه هایی از فیلم دختر داستان برای ادامه تحصیل با مشکلات فراوانی روبرو می شود و از طرف عموی خود نیز برای گرفتن بورسیه تحصیلی تهدید می شود.


اخبار ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.