قائم مقام سازمان اوقاف: احیای موقوفات نیازمند تلاش جدی همه مدیران وهمکاران است

۱۹م آذر ،

قائم مقام سازمان اوقاف با اشاره به اینکه این سازمان دارای ویژگی‌های خاص و برجسته‌ای است، گفت: باید برای احیای موقوفات و حفظ آنها با تلاش‌های جدی، مسائل و مشکلاتی که در این راه وجود دارد را برطرف کنیم.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، عبدالرضا عابد در بازدید از امامزادگان و مصلای اصفهان اظهارکرد: پروژه مصلای اصفهان یک طرح با ارزش است که تمام مسوولان باید نگاه ویژه‌ای به آن داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه تمام مسوولان باید با یکدیگر همکاری کنند تا مبادا ضعف و ابهامی برای انجام و ادامه این پروژه به وجود آید، افزود: باید برای به سرانجام رسیدن آن توان و فکر بیشتری بگذاریم تا در زمان‌بندی مقرر شده مصلی نماز جمعه مردم اصفهان را به آنان تحویل دهیم.

قائم مقام سازمان اوقاف و امور خیریه در ادامه با بیان اینکه هم‌اکنون در اوقاف شرایطی وجود دارد که بسیار مبارک است، تصریح کرد: همان‌گونه که رهبر انقلاب فرمودند اوقاف یک نهاد ممتاز دینی است و باید برای رسیدن به چنین رهنمودی، گام‌های مثبتی در این سازمان برداشته شود که مرحله اول آن بازنگری در ساختار این سازمان بوده است.

وی تحول در اوقاف را نیازمند روحیه بالا و همکاری همه همکاران دانست و بیان داشت: اگر این انگیزه برای دیگران ایجاد شود می‌توانیم مدعی شویم که ساختار مورد نظر مقام معظم رهبری به خوبی محقق شده است.

عابد ادامه داد: تحول کامل در سازمان و ادارات اوقاف استان‌ها را با کاغذبازی نمی‌توان انجام داد و نباید کارها را در پیچ و خم مسائل اداری به تعویق انداخت.

وی با اشاره به اینکه اوقاف دارای ویژگی‌های خاص و برجسته‌ای بوده و این جایگاه را مدیون تجارب مدیران قبل و حال خود است، افزود: امروزه این امانت به دست ما رسیده و باید برای احیای موقوفات و حفظ آنها تلاش‌های جدی کنیم و به سادگی مسائل و مشکلاتی که در این راه وجود دارد را برطرف سازیم.

قائم مقام سازمان اوقاف و امور خیریه اضافه کرد: نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف از تمامی ادارات اوقاف استان‌ها انتظار دارد تا برای تحقق ساختار تازه این سازمان، همگی دست به دست هم داده و این مهم انجام گیرد و موانعی که بر سر این راه وجود دارد با مدیریت و تلاش مستمر مدیران و مسوولان مرتفع شود.

وی در ادامه با اشاره به ارتقای بهره‌وری اقتصادی در سازمان اوقاف یادآور شد: با این ساختار تازه باید برنامه‌ریزی‌ها و همکاری‌های مناسبی برای اینکه سرمایه‌های اوقاف در گردش مالی و اقتصادی قرار گیرد، انجام شود.

عابد با بیان اینکه اگر اطلاعات و آمار به روز نباشد، نمی‌توانیم این ساختار تازه را عملیاتی کنیم، گفت: در صورتی که تمام اطلاعات استان‌ها یکپارچه و بر اساس اطلاعات روز باشد می‌توانیم سامانه ارزشمندی از اطلاعات و میزان موقوفات بر اساس ارزش و اعتبار آنها در استان‌ها داشته باشیم تا هر زمان که بخواهیم از این اطلاعات بهره‌برداری کنیم.

وی سامانه اطلاعات و آمار معاونت بهره‌برداری اقتصادی را نیازمند اطلاعات و آمار به روز دانست و افزود: اگر سامانه از این اطلاعات خالی بماند نمی‌توان سرمایه‌ها را ارزشیابی و تجزیه و تحلیل کرد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.