قانون جامع رسانه ها برای پیگیری حقوق خبرنگاران درمجلس پیگیری می شود

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، رییس مجلس شورای اسلامی، شامگاه دوشنبه در جمع اصحاب رسانه با بیان اینکه قانون جامع رسانه ها در کمیسیون فرهنگی مجلس در حال تدوین است، گفت: در این قانون به حقوق خبرنگاران، رسانه ها، آزادی فکر و اندیشه توجه خاصی شده است.

لاریجانی از خبرنگارانی که در این جلسه حضور داشتند، خواست تا نظرات خود را در این خصوص به کمیسیون فرهنگی مجلس ارائه دهند تا حمایت های لازم از رسانه ها در این قانون صورت گیرد.

رییس مجلس شورای اسلامی همچنین از تهیه پیش نویس یک قانون در کمیسیون فرهنگی مجلس در خصوص رادیو و تلویزیون خبر داد و گفت: قرار است مشکلات صدا و سیما در این قانون مورد بررسی قرار گیرد و حل شود.

لاریجانی با بیان اینکه رسانه ها در جامعه نقش مهمی دارند، گفت: رسانه ها در آگاهی بخشی به افکار عمومی نقش ویژه ای را ایفا می کنند.

وی همچنین از رسانه ها خواست که در اطلاع رسانی به مردم در خصوص قوانینی که در مجلس شورای اسلامی تصویب می شود، نقش خوبی ایفا کنند.

وی افزود: در بسیاری از موارد قوانینی در مجلس تصویب می شود که رسانه ها به خوبی نمی توانند در خصوص آن اطلاع رسانی کنند و کاری که تا به امروز در این زمینه توسط رسانه ها صورت گرفته، مفید نبوده است.

لاریجانی ادامه داد: بسیاری از اصحاب رسانه تصور می کنند که به پارلمان باید از نظر سیاسی نگاه کنند و برای آنان لذت بخش است که اختلاف نظرها را کشف کنند، ولی انتظار پارلمان از آنان این است که بیشتر اطلاع رسانی قوانین را به مردم برسانند.

** مجلس شورای اسلامی محل احقاق حق مردم است

رییس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگر از سخنانش در جمع اصحاب رسانه گفت: مدتی است ور رفتن با پارلمان در کشورمان برای عده ای شیرین شده است و عده ای به تحقیر پارلمان می پردازند.

لاریجانی با بیان اینکه تاریخ گذشته کشورمان نشان می دهد هرگاه پارلمان در کشور ما ثبات داشت، استقلال و اقتدار کشور بیشتر بود، ادامه داد: تاریخ گذشته کشورمان نشان می دهد پارلمان تنها جایی است که می تواند حقوق مردم را حفظ کند و برای آنان احترام قائل است.

رییس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه نقد کردن به کار همه قوا مفید است، گفت: ممکن است نقدهایی به کار پارلمان وارد باشد، ولی مجلس شورای اسلامی تلاش می کند وظایف خود را به خوبی انجام دهد.

** دشمنان از طریق فشار اقتصادی قصد ضربه زدن به ایران را دارند

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کشورمان هم اکنون تحت فشار بیرونی از سوی دشمنان قرار گرفته است، گفت: دشمنان می خواهند از طریق ایجاد مشکلات اقتصادی به کشورمان ضربه وارد کنند.

وی افزود: هم اکنون یک اولویت بندی در کشور ضروری است و تمرکز نهادها و مسوولین

باید به این باشد که مسایل اقتصادی کشور را بخوبی رصد کنند.

وی ادامه داد: مسوولان نباید به حدی به مسائل فرعی بپردازند که مسایل اصلی کشور را فراموش کنند و با تدبیر و تمهیدات سیاسی مشکلات را حل کنند و در این راستا رسانه ها می توانند موثر باشند.

لاریجانی در پایان این مراسم از نرم افزار نمایه مطبوعات رونمایی کرد. همچنین در پایان این مراسم رییس مجلس و ‘سید محمد حسینی’ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روزه خود را با خبرنگاران افطار کردند.

**سیام** ۹۱۲۱**۱۵۰۰**۱۳۶۸**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۶۴۷۴۴


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.