قانون جامع رسانه‌ها باید مدون و اجرایی شود

یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس هشتم گفت: پیش نویس طرح جامع رسانه‌ها باید تدوین شده و اجرایی شود.

جواد آرین منش در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به قانون جامع رسانه‌ها اظهار داشت: قانون مطبوعات که ۱۳ سال پیش تدوین شده مربوط به رسانه‌های مکتوب است و مشمول رسانه‌های نوین نمی‌شود.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس هشتم تصریح کرد: قانون مطبوعات در عصر کنونی به بازنگری نیاز دارد، از همین رو طرح جامع رسانه‌ها در مجلس هشتم مطرح شد ولی مجلس هشتم نتوانست بررسی کامل این طرح را به اتمام برساند و قرار است که در مجلس نهم این طرح بازنگری و تصویب شود.

وی با بیان اینکه در طرح جامع رسانه‌ها تمرکز زدایی از نظارت مورد توجه قرار گرفته است، افزود: نظارت بر مطبوعات در این طرح از طریق استان‌های مربوط به هر رسانه صورت خواهد گرفت.

آرین منش با تاکید بر حقوق فعالان رسانه خاطرنشان کرد: در قانون جامع رسانه ها حقوق جدیدی برای رسانه نگاران در نظر گرفته خواهد شد و نحوه رسیدگی به تخلفات نیز در این طرح مورد بازنگری قرار می‌گیرد.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس هشتم اذعان کرد: پیشنهاد می‌کنم که پیش نویسی از طرح جامع رسانه‌ها تدوین شود و این پیش نویس در اختیار رسانه‌ها قرار گیرند تا اصحاب رسانه بتوانند درباره آن اظهار نظر و پیشنهادهای خود را مطرح کنند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.