قبله تهران غرق در عزا و ماتم شد

آئین‌های باشکوه عزاداری به مناسبت رحلت حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) در نقاط مختلف شهرستان ری برگزار شد.

به گزارش بی باک به نقل از فارس، همزمان با شب شهادت حضرت حمزه سیدالشهداء (ع) و وفات حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) آئین‌های باشکوه عزاداری در تکایا، حسینیه‌ها و مساجد شهرها و روستاهای نقاط مختلف شهرستان ری برگزار شد.

حضور جوانان و زنان در این آئین‌های معنوی و پرفیض همچون سال‌های گذشته چشم‌گیر است.

مساجد و فرهنگسرای ولاء نیز به مناسبت فرا رسیدن رحلت حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) اقدام به برگزاری مراسم عزاداری، و بررسی زندگی آن حضرت و قرائت زیارت عاشورا کردند.

به مناسبت ایام شهادت سیدالکریم (ع) و به منظور تجلیل از مقام والای آن حضرت مراسم سوگواره ایشان نیز توسط گروه‌های مختلف در مساجد، حسینیه‌ها و اجرا شد؛ سازمان‌ها و نهادهای مختلف فرهنگی و مذهبی نیز به مناسبت فرا رسیدن سالروز وفات حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) اقدام به برگزاری نمایشگاه و سوگواری کرده‌اند.

شهرری همزمان با سالروز وفات حضرت عبدالعظیم (ع) سیاه‌پوش شد و هیئت‌های مختلف با حضور در قبله تهران به اقامه عزا پرداختند.

از بعدازظهر امروز تمام صحن‌های حرم ملکوتی سیدالکریم (ع) مملو از جمعیت است و معابر منتهی به آستان ترافیک سنگینی شده است و عاشقان و دلدادگان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) از نقاط مختلف تهران به ری سفر کرده بودند تا با حضرتش خلوت بگیرند.

در کنار دسته‌های سینه‌زنی و زنجیرزنی عاشقان و دلدادگان آل‌الله در غم وفات محدث والامقام حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) اشک ماتم می‌ریختند و در عزای او بر سر و سینه خود می‌زدند.

گفتنی است مراسم سالروز وفات ودیعه گرانقدر اهل بیت (ع) در سرزمین ایران حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) در بارگاه ملکوتی حضرتش برگزار می‌شود.

این مراسم همچون سال‌های گذشته با حضور جمع کثیری از مردم ولایتمدار و متدین ری و عموم ارادتمندان و شیفتگان حضرت سیدالکریم (ع) از سراسر کشور، ۱۵ شوال مطابق با ۱۲ شهریور ماه در مصلای بزرگ ری برگزار می‌شود.

حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع)، نواده پاک امام حسن مجتبی (ع) و از راویان حدیث و از دانشمندان بزرگی است که محضر سه تن از امامان معصوم (ع) را درک کرده و از محضر ایشان بهره برده است.


ممتازنیوز/momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.