قطع شبکه‌های برون مرزی حرکت هماهنگ لابی صهیونیسم در آمریکا و اروپا است/نقش ویژه “العالم” در پیروزی غزه

۳ م دیماه ،

مدیر شبکه العالم با اشاره به اینکه هدف کشورهای عربی از قطع شبکه العالم محدود کردن نقش این شبکه در حوزه خبر رسانی است، گفت: شبکه العالم نقش ویژه‌ای در پیروزی در جنگ غزه داشته است.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران چرایی قطع شبکه‌های برون مرزی ایران از ماهواره، شب قبل در گفتگوی ویژه خبری با حضور سید احمد سادات مدیر شبکه العالم و حمیدرضا عمادی مدیر اتاق خبر شبکه پرس‌ تی وی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

مدیر شبکه العالم در ابتدای برنامه در پاسخ به سوال اول مجری که از وی دربارهٔ چرایی قطع شبکه العالم پرسید، اظهار داشت: بیش از دو سال است که شبکه العالم از روی ماهواره‌های نایل‌ست و عرب‌ست قطع شده است به طوری که سایر ماهواره‌های دیگر هم نیز در مقاطع مختلفی به قطع شبکه العالم پرداختند.

وی با بیان این که قطع شبکه العالم از روی ماهواره‌های نایل‌ست و عرب‌ست با تصمیم ۵ وزیر رسانه‌ای موجود در کشورهای مرتجع عرب صورت گرفته است افزود: هدف کشورهای عربی از این اقدام محدود کردن نقش العالم در حوزه خبررسانی است.

سادات با تاکید بر این که العالم نقش کشورهایی را که همکار و هماهنگ با رژیم صهیونیستی بودند را توانست برملا کند، اظهار داشت: شبکه العالم نقش ویژه ای را در پیروزی جنگ غزه داشت.

مدیر شبکه العالم خاطر نشان ساخت: سایر شبکه های منطقه سعی می‌کردند تا گوی سبقت را در حوزه خبررسانی از شبکه‌های هم سو بربایند.

وی گفت: شب عملیات توسط خبرنگار العالم “خضرشاهین” در مرز فلسطین اشغالی توانستیم به صورت مستقیم نقل و انتقال نیروهای اسرائیل را مخابره کنیم که این موضوع در نهایت سبب بازداشت خبرنگار ما توسط رژیم صهیونیستی شد.

سادات با اشاره به این که بازتاب قطع شبکه العالم از روی ماهواره‌های نایل‌ست و عرب‌ست در رسانه‌های اسرائیل دیده می‌شد، افزود: در آن مقطع حتی به صورت زیر نویس خانه خبرنگار شبکه العالم به زبان عربی اطلاع رسانی می‌شد که در نهایت شهرک نشینان به خانه خبرنگار حمله کردند.

*شبکه العالم نقش موثری در جنگ غزه داشت

مدیر شبکه العالم با تاکید بر نقش برجسته شبکه العالم دربارهٔ جنگ غزه بیان کرد: در آن مقطع زمانی خبر بمباران هواپیماهای رژیم سعودی به مناطق شمالی یمن که شیعه نشین می باشند مورد تکذیب قرار گرفت حتی سعودی‌ها هم به طور مشخص این خبر را تکذیب کردند ولی پس از مدتی حدود دو ماه رسما مسئولیت کار را بر عهده گرفتند.

سادات در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر این که چه دلایلی برای قطع شبکه‌های العالم و پرس تی وی از روی ماهواره‌های نایل‌ست و عرب‌ست وجود دارد، گفت: ما سعی کردیم از موج همبستگی توسط رسانه‌های مختلف اشخاص رسانه‌ای و سندیکاها استفاده و فضای خوبی را ایجاد کنیم به طوری که سبب قطع العالم را سوال می‌کردیم اما آن‌ها زیر بار نمی‌رفتند.

*اعلام همبستگی نمایندگان پارلمانی بیش از ۱۵ کشور با شبکه العالم

وی با اشاره به اعلام همبستگی نمایندگان پارلمانی بیش از ۱۵ کشور و مجریان معروف شبکه العالم اظهار داشت: مذاکره میان نمایندگان حقوقی ایران و نمایندگانی از سئودی‌ها در ایران صورت گرفت به طوری که سئودی‌ها بر اشتباه خود اعتراف کردند و در نهایت صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران از آن‌ها طلب غرامت کرد و در آن زمان چیزی حدود ۱۵۰ هزار دلار دریافت کردند.

*العالم به صورت حرفه‌ای عمل می کند

مدیر شبکه العالم در پاسخ به پرسش دیگر مجری برنامه که از وی دربارهٔ جایگاه شبکه العالم در بین رقبایش در منطقه غرب آسیا و یا در خاورمیانه پرسید، گفت: ما در شبکه‌های خبری به صورت ۲۴ ساعته و حرفه‌ای عمل می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه در آن مقطع زمانی شبکه العالم جزو ۴ شبکه برتر خاورمیانه از سوی بی بی سی معرفی شده بود، خاطر نشان ساخت: همچنین شبکه العالم جزو ۵ شبکه برتر در سوریه شناخته شده بود.

مدیر شبکه العالم با اشاره به زندانی شدن بیش از دو ماه خبرنگار العالم در زندان‌های محمد قذافی گفت: با پیگیری‌های وزارت امور خارجه وصدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران این دو خبرنگار از زندان آزاد شدند.

سادات افزود: درحال حاضر در مدار نایل‌ست تمام مناطق عربی و با فرکانس دیگری بر روی هاتبرد اروپا و شمال آفریقا را مود پوشش قرار می‌دهیم.

وی خاطر نشان ساخت: بعد از قطع شبکه‌های العالم بیکار نماندیم و از طریق موبایل در کشورهای عربی بیداری اسلامی را به گوش مخاطبان رساندیم.

همچنین در ادامه برنامه حیمدرضا عمادی مدیر اتاق خبر شبکه پرس تی وی در پاسخ به چرایی قطع شبکه‌های هیستن تی وی و پرس تی وی انگلیسی زبان از سوی هیستاست گفت: با حذف یوتل‌ست در آسیا آفکام در انگلیس و هیسپن تی وی در اسپانیا حرکتی بی سابقه در تاریخ رسانه دنیا صورت گرفته است.

 *غرب آزادی بیان را با قطع شبکه پرس تی وی نقض کرد

وی با اشاره به اینکه غربی‌ها بعد از دوره رنسانس در تلاش‌اند تا آزادی بیان را تبلیغ کنند، افزود: غرب با قطع شبکه پرس تی وی آزادی بیان را نقض کرد تا صدای این شبکه به گوش مردمانش نرسد.

عمادی با اشاره به اینکه ما برای مردم انگلیس سوالاتی همچون  اینکه جوانان شما در افغانستان برای چه می‌جنگند و یا اینکه آیا افغانستان تهدیدی برای انگلیس است را مطرح کرده‌ایم، گفت: آنها این سوالات را دوست ندارند زیرا برای آن پاسخی ندارند.

*پرس تی وی خبر رسانی حرفه‌ای را پایه گذاری کرد

مدیر اتاق خبر شبکه پرس تی وی با تاکید بر اینکه پرس تی وی خبر رسانی حرفه‌ای را پایه گذاری کرد، اظهار داشت: این شبکه  دو طرف قصه را می‌گوید و یک جانبه به جلو پیش نمی‌رود و در برنامه‌های خود هم موافق و هم مخالف را دعوت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه شبکه پرس تی وی قضاوت را بر عهده مخاطب می‌گذارد، افزود: این  نوع خبر رسانی سبب ترس غربی‌ها شده است.

عمادی با بیان اینکه شبکه هیسپن تی وی در دنیا به شدت گل کرده و مخاطبین بسیاری را پیدا کرده است، گفت: هیسپن تی وی بر روی شبکه کابلی به زبان اسپانیایی در آمریکا چند ساعت پخش می‌شود.

مدیر اتاق خبر شبکه پرس تی وی با بیان اینکه هیسپن تی وی موسسه رسانه ای ثبت شده در اسپانیا است، ادامه داد: هیچ دلیل قانونی برای حذف هیسپن تی وی وجود ندارد و ما این موضوع را به دادگاه خواهیم کشاند به طوری که کارهای حقوقی آن را آغاز کرده‌ایم؛ مدارک محکمی را در دست داریم  و برنده خواهیم شد.

وی در پاسخ به پرسش دیگری اظهارداشت: سخنگوی کاترین اشتون گفته که قطع هسیپن تی وی و پرس تی وی از روی ماهواره‌ها هیچ ارتباطی با تحریم‌ها ندارد چرا که اساسا نمی توان رسانه‌ها را تحریم کرد این در حالی است که هیسپاست قطع شبکه‌های ایرانی را به خاطر تحریم‌های اتحادیه اروپا می‌داند.

عمادی گفت: هیسپاست شبکه  شرکت‌های ماهواره‌ای است  که ۲۸ درصد سهامش را یوتل‌ست خریداری کرده است.

مدیر اتاق خبر پرس تی وی، یوتل‌ست را شرکت بزرگ ماهواوره‌ای در اروپا دانست و افزود: این شرکت در فرانسه با مسئولیت فردی فرانسوی- اسرائیلی است که بسیار با ایران خصومت دارد به طوری که این فرد ازشرکت‌های ماهواره‌ای اروپا در خواست کرده که با رسانه‌های ایرانی ارتباطی نداشته باشند.

 *قطع شبکه های برون مرزی حرکت هماهنگی لابی صهیونیسم در آمریکا و اروپا است

وی قطع شبکه‌های پرس تی وی و هیسپن تی وی را حرکت هماهنگ لابی اسرائیل در آمریکا و اروپا دانست و عنوان کرد: کمیته یهودیان آمریکا طی بیانیه‌ای خواستار قطع شبکه های پرس تی وی و هیسپن تی وی شده است.

عمادی با اشاره به جنگ غزه و اقدامات موثر شبکه های العالم، پرس تی وی و هیسپن تی وی در اطلاع رسانی به مخاطبین اظهارداشت: شبکه های العالم، پرس تی وی و هیسپن تی وی به ترتیب عرب، انگلیسی و اسپانیایی زبان‌ها را مورد اغنا قرار می‌داد به شکلی که یک پیام به تمام دنیا با گستره وسیع از مخاطبین مخابره می‌شد.

مدیر اتاق خبر پرس تی وی با بیان اینکه در بحث سوریه،‌ الجزیره در زمین غرب بازی می‌کرد خاطر نشان ساخت: تفاوتی میان الجزیره و رسانه‌های غربی نیست چرا که الجزیره بدتر از آنها به منافع کشورهای مسلمان ضربه می‌زند.

وی ادامه داد: اسرائیل با القاعده، ترکیه، قطر، فرانسه و انگلیس در یک زمین و در سوریه به یکدیگر کمک می‌کنند.

عمادی با بیان اینکه گفتمان جدیدی در حوزه رسانه در دنیا ایجاد شده است، خاطر نشان کرد: کشورهای عربی و غربی از شبکه‌های ایرانی در هراس می باشند زیرا می‌دانند که این شبکه‌ها برای آنها مشکل ساز است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.