لاریجانی: استراتژی ایران، مقابله با اسرائیل و آمریکاست

۰۳م آذر ،

Rouhollah Vahdati - LARIJANI-11.jpg

علی لاریجانی گفت:‌ استراتژی جمهوری اسلامی ایران، مقابله با صهیونیست و آمریکاست و در طول این مدت تجربه نشان داده است این استراتژی یک استراتژی دقیق و قابل قبول بوده است.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به سوریه، علی لاریجانی در نشستی که در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق با حضور گروه‌های فلسطینی و نمایندگان آنها در سوریه برگزار شد، اظهار کرد: همه طرح‌های اسرائیل و آمریکا در فلسطین با شکست مواجه شده است و در لبنان نیز حضور حزب‌الله توفیقات بسیاری برای مقاومت اسلامی این کشور داشته است و اگر روحیه مجاهدت در این مناطق نبود ما هیچگاه نمی‌توانستیم شاهد این پیروزی‌ها باشیم.

وی تاکید کرد: در طول دهه‌های اخیر همواره وضعیت صهیونیست‌ها و آمریکا رو به افول بوده است و شکست آنها در جنگ‌ها علیه مقاومت فلسطین و لبنان این موضوع را نشان می‌دهد.

رییس مجلس با اشاره به حمله نظامی اخیر صهیونیست‌ها به نوار غزه، گفت: مقاومت فلسطین سبب شده که صهیونیست‌ها به دنبال آن باشند که با دستپاچگی این جنگ را به پایان برسانند و حضور دبیرکل سازمان ملل و وزیر خارجه آمریکا در سرزمین‌های اشغالی نیز بیانگر این موضوع بود چرا که تا پیش از آن رژیم صهیونیستی تصور می‌کرد می‌تواند با سامانه گنبد آهنین خود در مقابل موشک‌های مقاومت فلسطین بایستد اما در جنگ اخیر نتوانست به این هدف دست یابد و برای اولین بار ما شاهد موشک‌باران تلاویو توسط مقاومت فلسطین بودیم و همه این اتفاقات سبب شد که رژیم صهیونیستی از لحاظ سیاسی و امنیتی ضربه شدیدی بخورد و از سوی دیگر نیز بیانگر رشد مقاومت بود.

لاریجانی تصریح کرد: در سوریه نیز به سبب آنکه این کشور از مدافعان حامیان مقاومت بود آمریکا و متحدانش در تلاش بودند تا با ماجراجویی و تحرکات نظامی، سوریه را از این عملش باز دارند اما به این هدف خود نیز دست نیافتند.

وی ادامه داد: انقلاب‌های منطقه و بیداری اسلامی که به عنوان یک ظرفیت خوب برای تحول در منطقه است نیز سبب سردرگمی آمریکا و متحدانش شده است و آنان به دنبال سرد کردن تنور این بیداری‌ها می باشند.

در ادامه این دیدار، احمد جبرئیل دبیرکل جبهه خلق برای آزادی فلسطین با بیان اینکه ما در فلسطین شاهد فعالیت‌های مردمی برای دستیابی به آزادی هستیم، گفت: با وجود شرایط سخت و توطئه‌های مختلف، مردم فلسطین و گروه‌های مقاومت همچنان به مسیر خود ادامه می‌دهند و انقلاب اسلامی ایران نیز عاملی برای موفقیت و پیروزی بیشتر ملت فلسطین شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرمایش امام خمینی (ره) در رابطه با اینکه اسرائیل غده سرطانی است و باید از بین برود، تصریح کرد: این موضوع همواره موضع مقاومت و مردم فلسطین بوده است و قطعا اگر نبود حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران، ما هیچگاه شاهد پیروزی‌های مقاومت فلسطین نبودیم.

به گزارش ایسنا، علی لاریجانی در ادامه سفر خود به سوریه و پس از دیدار با نمایندگان گروه‌های فلسطینی در سفارت جمهوری اسلامی ایرانی در دمشق، به دیدار و گفت‌وگوی رسمی با رییس مجلس شعب سوریه خواهد پرداخت.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.