لایحه بیمه محموله های نفتی ایران در دستور کار دولت ژاپن

یکشنبه ۲۱ خرداد – ۰۵:۲۰:۴۱ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

توکیو تحریم ها را دور می زند؛

بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا- هیئت دولت ژاپن در واکنش به تحریم های اتحادیه اروپا، برای بیمه مستقیم نفتکش های حامل نفت خام ایران تصمیم گیری خواهد کرد.
به گزارش سرویس اقتصادی آریا،  دولت ژاپن قصد دارد لایحه ای تصویب کند که با اجرای آن، با اعطای حمایت های دولتی به نفتکش های ژاپنی حامل نفت ایران، تحریم های بیمه ای غرب علیه ایران خنثی می شوند.
طبق گفته مسئولان رسمی ژاپنی، دولت این کشور قصد دارد برای پشتیبانی بیمه ای از کشتی داران و پالایشگران نفت ژاپنی خریدار نفت ایران، حدود هفت میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار اختصاص دهد.
پس از تأیید لایحه یاد شده در هیأت دولت ژاپن، پارلمان این کشور نیز باید آن را به تأیید نهایی برساند.
اتحادیه اروپا در ژانویه سال جاری در تصمیمی یک جانبه، تحریم هایی را به صنعت نفت ایران تحمیل کرد که بیمه نفتکش های حامل نفت را نیز در بر می گیرد.
کریس زاووس، حقوقدان و از شریکان مؤسسه انگلیسی نرتون رز گفت: اگر بیمه گرانی در شرق دور پیدا شوند که بتوانند بدون تکیه به اروپا محموله های نفتی ایران را بیمه کنند، فشارهای غرب علیه ایران خنثی می شود.
مایک رودریک، از شریکان مؤسسه انگلیسی کلاید گفت: چین، ژاپن و هند برای ایجاد حمایت های دولتی از محموله های نفتی ایرانی تلاش می کنند زیرا هر سه کشور، از واردکنندگان عمده نفت خام ایران هستند.
دولت آمریکا در ماه مارس سال جاری، ژاپن و ۱۰ کشور اروپایی را از تحریم های نفتی علیه ایران مستثنی کرده بود و فهرست دیگر کشورهای معاف از این تحریم ها نیز به زودی منتشر خواهد شد.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۶۱۰۱۷۲۰۴۱۷۸۱


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.