آمادگی شرکتهای بیمه‌ داخلی برای پوشش نفتکشهای ایرانی

عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به تحریم اتحادیه اروپا در عدم پوشش بیمه نفتکش‌های ایران گفت: بیمه‌های داخلی کشور این آمادگی را دارند که تانکرهای حامل نفت را تحت پوشش بیمه‌ای خود قرار دهند.

حجت‌الاسلام سید مهدی موسوی نژاد نماینده مردم بوشهر در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با اشاره به اقدام برخی کشورها مبنی بر دور زدن تحریم‌های نفتی ایران گفت: اتحادیه اروپا با تحریم نفتی جمهوری اسلامی ایران نه تنها درآمد ایران را کاهش نخواهد داد بلکه به دنبال افزایش قیمت نفت در بازار جهانی، درآمد کشورمان از محل استخراج نفت افزایش خواهد یافت و علاوه بر آن به افزایش هزینه تامین نفت برای دولت های اروپایی منجر خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره اعلام آمادگی ژاپن برای پوشش بیمه‌ای تانکرهای نفتی ایران افزود: با توجه به کیفیت مطلوب نفت ایران، تحریم خرید نفت قطعا به زیان کشورهای تحریم‌کننده است چرا که آنها برای ادامه فعالیت صنعتی خود به نفت ایران نیازمندند و بارها به این نیاز اذعان کرده‌اند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس به اقدام غرب در مستثنی کردن برخی کشورها از تحریم نفتی ایران اشاره و تصریح کرد: غرب در گذشته با این اقدام به شکست خود اعتراف کرده و هم اکنون نیز با اعلام آمادگی برخی کشورها برای بیمه کردن نفتکشهای ایرانی، این طرح کاملا نمایشی شده است.

نماینده مردم بوشهر در ادامه با اعلام آمادگی بیمه‌های داخلی برای بیمه تانکرهای حامل نفت  کشورمان اظهار داشت: ایران از اقدام کشورهایی مانند ژاپن در بیمه نفتکش‌های ایرانی استقبال می کند و بیمه‌های داخلی نیز این آمادگی را دارند تا تانکرهای حامل نفت را تحت پوشش بیمه ای خود قرار دهند.

“انتهای پیام”/س۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.