۶۰۰ هزار معلول فاقد بیمه پایه درمان !

رییس جامعه معلولان ایران با بیان اینکه ۶۰۰ هزار معلول در کشور فاقد بیمه پایه درمان هستند، این امر را مغایر قانون جامع حمایت از حقوق معلولان دانست، چرا که این قانون پوشش بیمه پایه معلولان و خانواده‌های آنها را ضروری می‌داند.
 
علی‌همت محمودنژاد در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: هنگامی که این معلولان برای پوشش بیمه پایه درمان به بهزیستی مراجعه می‌کنند به آنها گفته می‌شود، باید معلولی فوت و از چرخه حمایت خارج شود تا آنها بتوانند تحت پوشش قرار بگیرند.
 
وی در ادامه با اشاره به طرح‌هایی نظیر بیمه زنان خانه دار، بیمه دانشجویان و غیره گفت: این موضوعات در حالی مطرح می‌شود که بیش از نیم میلیون معلول فاقد پوشش بیمه پایه و هزینه‌های سرسام آور درمان قرار دارند.
 
رییس جامعه معلولان ایران در ادامه برای معرفی ۱۰ هزار معلول فاقد پوشش بیمه‌ای در سطح شهر تهران اعلام آمادگی کرد.
 
محمودنژاد در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به توقف بیش از ۷۰ روزه بیمه تکمیلی بیش از ۴۰۰ هزار معلول تحت پوشش سازمان بهزیستی نیز اظهار کرد: رییس سازمان بهزیستی عنوان می‌کند که هزینه بیمه درمان از این پس در قالب صندوق درمان در اختیار معلولان قرار می‌گیرد، به طوری که اعتبارات و بودجه این صندوق به ادارات کل بهزیستی در استان‌ها ابلاغ شده است.
 
به گفته رییس جامعه معلولان ایران، این در حالیست که عنوان می‌شود ارائه بودجه درمان معلولان به صندوق مذکور با قوانین بودجه کشور مغایرت دارد.
 
وی در ادامه با تاکید بر پایین بودن سطح خدمات ارائه شده در بیمه تکمیلی معلولان گفت: در حالی هزینه توانبخشی و کار درمانی و مشاوره معلولان در قرارداد پیشین بیمه تکمیلی ۵۰ هزار تومان منظور می‌شد که معلولان نیاز به خدمات توانبخشی ویژه دارند و باید گفت عمق بیمه تکمیلی معلولان بسیار پایین بود.


Tabnak.IR | تابناک

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. یک معلول:

    قابل توجه مدیران لایق و کارآمد سازمان بیمه

    هر چند که مشغله کاری تان زیاد است ولی ما فراموش شدگان جامعه را دریابید!
    شاید محتاج دعای خیر شدید!!!
    تا دعاگویتان شویم…

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.