لزوم همکاری‌ رسانه‌ای ایران و عراق

جام جم آنلاین: رییس سازمان صدا و سیما و وزیر فرهنگ عراق بر ضرورت هدایت فعالیت‌های فرهنگی و هنری برای تحقق اهداف اسلامی و ملی دو کشور تاکید کردند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، سعدون دلیمی در این دیدار از راه اندازی مرکز فرهنگی ایران در عراق استقبال کرد و با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران دستاوردهای مهم و فاخری در زمینه تولید برنامه های تلویزیونی داشته و دارد گفت: شبکه های تلویزیونی عراق نیازمند انتقال تجارب موفق ایران هستند.

وی همچنین از صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران دعوت کرد برای ارتقاء سطح کارشناسان و برنامه‌سازان عراقی دوره های آموزشی برگزار کند.

آقای عزت‌الله ضرغامی نیز در این دیدار با اشاره به تاثیرگذاری فیلم و سریال های ایرانی، درک ارزش و اهمیت فرهنگ در مقابله با تهاجم فرهنگی و توطئه های استکبار را ضروری خواند.

وی گفت: اکنون ایران با ۱۶۰ شبکه تلویزیونی و رادیویی در حال انعکاس و نشر پیام مسلمانان و انقلاب اسلامی در جهان است.

ضرغامی به شیطنت برخی رسانه های منطقه که با نظام سلطه همسو هستند اشاره کرد و افزود: رسانه های دو کشور باید به گونه ای عمل کنند که روابط میان ملت های ایران و عراق بیش از پیش تقویت شود.

ضرغامی گفت: رسانه ملی آمادگی دارد فیلم ها و سریال های دوبله شده به زبان عربی را برای استفاده در شبکه های عراق ارائه دهد.

رییس سازمان صدا و سیما مجموعه سریال مختار با دوبله عربی را به رسم یادبود به وزیر فرهنگ عراق اهدا کرد.

دیدار با وزیر گردشگری عراق نیز از دیگر برنامه های رییس سازمان صدا و سیما در سفر به عراق بود.

لواء سمیسم توانمندی های متخصصان ایرانی در مرمت و نگهداری آثار باستانی و کتب خطی را بسیار ارزنده توصیف کرد و گفت: نیازمند انتقال این تجارب به کارشناسان عراقی هستیم.

ضرغامی نیز با اشاره به مشترکات عمیق تاریخی و فرهنگی دو کشور گفت: بخش اعظم تمدن بشری در سرزمین های ایران و عراق بوده است و آماده ارائه هرگونه تجربیات کارشناسی در زمینه حفظ و نگهداری از این گنجینه عظیم تاریخی هستیم.

jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.