محرم فرصت مناسبی برای کاهش جرایم در جامعه است

۰۲م آذر ،

حجت‌الاسلام طباطبایی‌نژاد در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

عضو کمیسیون حقوقی مجلس هشتم گفت: شرکت مردم در ماه محرم و صفر در مراسم عزاداری امام حسین(ع) سبب کاهش جرایمی از جمله سرقت، دعاوی خانوادگی و جرایم اخلاقی می‌شود.

حجت‌الاسلام سید مصطفی طباطبایی‌نژاد در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران با اشاره به کاهش جرایم در ماه محرم، اظهار داشت: شرکت مردم در ماه محرم و صفر در مراسم عزاداری امام حسین(ع) سبب کاهش جرایمی از جمله سرقت، دعاوی خانوادگی و جرایم اخلاقی می‌شود.

این عضو کمیسیون حقوقی، ماه محرم را یک فرصت خوب برای ترویج و تبلیغ دین در جامعه یاد کرد و ادامه دارد: در این راستا باید نهایت استفاده را از ماه محرم کرد.

وی تصریح کرد: ماه محرم فرصت بسیار خوبی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و کاهش جرایم است چرا که در این ماه مسایل مذهبی بر ذات اشخاص تاثیر گذاشته و عوامل موثر در جرم و جنایت از مردم دور می‌شود.

این کارشناس قضایی با اشاره به اینکه محرم و صفر نقش بی‌بدیلی در حفظ و صیانت از دین اسلام دارد،‌ گفت: عاشورا یک حماسه تاریخی و فراموش ناشدنی در تاریخ اسلام است و از ابتدای تارخ اسلام در عاشورا، تاسوعا و ۲۱ ماه رمضان جنایت‌ها و جرایم به حداقل می‌رسد.

این حقوقدان در پایان خاطرنشان کرد: هر ساله آمار و ارقام جرایم در ماه محرم کاهش یافته و این امر ناشی از اثرگذاری این ماه در داخل انسان‌هاست؛ در این ماه، مردم تحت الشعاع محرم قرار گرفته و همین امر عاملی برای کاهش جرایم در جامعه است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.