تاثیر چشمگیر تخفیف مجازات عفو برای برخی از مجرمان غیر عمد

یک حقوقدان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

یک حقوقدان گفت: تخفیف مجازات عفو برای برخی از مجرمان غیر عمد می تواند تاثیرات چشم‌گیری بر زندگی مجرمان داشته باشد.

مرتضی اسلامی پناه در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران با اشاره به تخفیف مجازات عفو برای برخی از مجرمان غیر عمد اظهار داشت: این تخفیف نه تنها بر حل مشکلات جاری بر زندگی زندانیان کمک می‌کند بلکه بازگشت سرپرست خانواده به کانون خانواده تاثیر بسیاری بر کاهش جرایم از سوی فرزندان زندانیان دارد.

این حقوقدان ادامه داد: برخی از مجرمان با جرایم غیر عمد در زندان‌ها به سر می‌برند که مشکلات بسیاری را هم برای آنها و خانواده‌هایشان به همراه دارد.

اسلامی پناه با بیان اینکه متهم می‌تواند در طول حبس حسن نیت خود را بر دستگاه قضایی اثبات کند افزود: در حسن معاشرت خود با سایر زندانیان زمانی که وارد زندان می‌شود و همچنین زمان مرخصی میان مدت زمان و عدم ارتکاب جرم بهترین فرصت برای نشان دادن حسن رفتار و لیاقت عفو زندانی است.

وی تصریح کرد: مجازات نقش بازدارنده دارد ولی باید متناسب با جرایم تعیین شود ضمن اینکه می‌تواند عامل پیشگیری از وقوع جرایم باشد.

این حقوقدان با بیان اینکه زندانی به خاطر عملی که انجام داده محکوم به زندان  و تربیت او بر عهده جامعه است خاطرنشان کرد: اگر در مدت حبس قاضی تشخیص دهد مجرم اصلاح شده مانند بسیاری که زودتر از موعد بهبود یافته می‌توانند در شرایط عفو یا تخفیف مجازات برخوردار شوند.

 “انتهای پیام”/پ۳


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.