مدیرعامل بانک پارسیان: انجام ماهانه ۳۵۰ میلیون تراکنش در بانک‌ها

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

مدیرعامل بانک پارسیان گفت: ماهانه ۳۵۰ میلیون تراکنش در شبکه بانکی با ایجاد سامانه‌های الکترونیک به راحتی مدیریت می‌‌شود.

 علی دیواندری مدیرعامل بانک پارسیان امروز در نشست تحولات بانکداری به کمک فناوری که در همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت برگزار شد، گفت: من تازه از بانک ملت خداحافظی کرده و به بانک پارسیان آمده‌ام، به همین سبب چندان مسلط به مسائل IT بانک پارسیان نیستم و ترجیح می‌دهم به صورت کلی در خصوص وضعیت IT کشور صحبت کنم.

وی افزود: فناوری اطلاعات امروز یک پدیده خارجی برای نظام بانکی محسوب نمی‌شود، بلکه یک پدیده داخلی و ممزوج با خدمات بانکی و کیفیت بانکی است و بدون IT بانک مفهوم ندارد.

مدیرعامل بانک پارسیان اظهار داشت: تحولات بخش IT به صورت مستقیم تأثیرگذار بر خدمات بانکی است که این خدمات هم مفید برای بانک و هم تهدید برای آن است.

دیواندری گفت: از این جهت IT  مفید است که می‌تواند در ارائه بهتر خدمات به مشتریان کمک کند، اما از آن جهت تهدید محسوب می‌شود که در آینده می‌تواند جایگزین نیروی انسانی شود. بنابراین زمانی خواهد رسید که ما به جای بانک از خدمات IT در حوزه بانکداری استفاده کنیم.

وی اظهار داشت: بنابراین باید مراقب بود که صنعت بانکداری توسط IT بلعیده نشود، یعنی ممکن است در درازمدت این اتفاق بیفتد. امروزه سیستم حرکت قطارها و کنترل فرودگاه‌ها از فناوری IT استفاده می‌کنند.

مدیرعامل بانک پارسیان افزود: در حوزه بانکداری و پدیده جهانی شدن IT تعادل سیستم بانکداری سنتی را کاملاً تغییر داد. از سال ۸۵ به بعد IT تأثیرات بسیاری بر روی خدمات بانکی گذاشت، به طوری که در سال‌های ۸۵ تا ۹۲ هر ماه تعداد ۳۵۰ میلیون تراکنش در نظام بانکی صورت گرفته است که اگر سامانه‌های الکترونیکی نبود برای این تقاضاها احتیاج به نیروی انسانی بسیار بسیاری وجود داشت.

دیواندری ادامه داد: فناوری اطلاعات و ارتباطات بر تار و پود نظام بانکی اثرگذار است و تا چند سال آینده تحولات بسیاری را به کمک IT شاهد خواهیم بود.


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.