در دستگاه کدام یک از بانک ها راحتر می شود کارت کشید؟

۲۵ام بهمن ،

یکی از خوانندگان خبرآنلاین می نویسد: با این همه هزینه ای که بانک ها صرف تبلیغات می کنند خدمات الکترونیک یشان مشکل داشته و بسیار کند است دستگاه های کارت خوان هم که درست کار نمی کنند.
این درحالی است که آخرین آمار بانک مرکزی در زمینه تعداد نصب، تعداد تراکنش و مبلغ تراکنش پایانه‌های فروش به تفکیک هر بانک تا پایان مهرماه ۹۱ حاکی از رشد بالای بعضی از بانک‌هاست. بالاترین سهم بازار تعداد نصب پایانه فروش با ۱۸٫۶۱ درصد (۴۷۴,۳۷۵ عدد پایانه) به بانک ملت تعلق دارد و بانک ملی با ۱۷٫۲۵درصد (۴۳۹,۷۹۲ عدد پایانه) رتبه دوم را به خود اختصاص داده است.
بانک صادرات با ۱۵٫۱۹درصد (۳۸۷,۳۴۹ عدد پایانه) از سهم بازار در رتبه سوم قرار دارد. کل پایانه‌های نصب شده توسط بانک‌ها در سراسر کشور تا پایان مهرماه ۹۱، دو میلیون و ۵۴۹ هزار و ۳۹۰ عدد بوده است. کل پایانه‌های نصب شده توسط بانک‌ها در سراسر کشور تا پایان مهرماه ۹۱، دو میلیون و ۵۴۹ هزار و ۳۹۰ عدد بوده است.
از نظر تعداد تراکنش صورت گرفته در شبکه بانکی کشور از طریق پایانه‌های فروش، بانک ملت با ۲۷٫۱درصد (۶۱,۳۶۴,۱۶۲ عدد تراکنش) از سهم بازار در رتبه اول و بانک‌های پارسیان با ۲۴٫۲۸ درصد (۵۴,۹۸۹,۲۱۰) و ملی با ۱۴٫۵۵ درصد (۳۲,۹۴۳,۳۲۲) در رتبه‌های دوم و سوم قرار گرفته‌اند. بانک صادرات با ۹٫۳۲ درصد (۲۱,۱۰۳,۳۰۷) سهم بازار، رتبه چهارم را به خود اختصاص داده است. بانک سپه با توجه به رشد ۱۳۰ درصدی تعداد نصب، ۱۸۱ درصد رشد در تعداد تراکنش نسبت به مدت مشابه در سال قبل داشته است. کل تراکنش‌های صورت گرفته در شبکه بانکی از طریق پایانه‌های فروش در مهرماه سال جاری، ۲۲۶ میلیون و ۴۶۶ هزار و ۸۴۹ عدد بوده است.
سهم بانک ملت از کل مبلغ تراکنش ۴۹٫۸ درصد (۳۹۷,۱۰۴,۴۰۲,۲۶۸,۲۳۹) بوده و رتبه اول را در این زمینه به خود اختصاص داده است در حالیکه سهم این بانک از تعداد تراکنش ۲۷٫۱ درصد و سهم آن از تعداد پایانه ۱۸٫۶۱ درصد است. بانک ملی و صادرات با رقابت بسیار بالایی با یکدیگر به ترتیب با ۱۷٫۲۵ درصد (۱۳۷,۵۹۴,۵۸۰,۷۱۹,۸۷۸) و ۱۴٫۳۳ درصد (۱۱۴,۲۳۳,۰۲۹,۸۲۰,۸۸۳) در رتبه دوم و سوم قرار دارند. رشد ۷۰۳ و ۲۲۶۹ درصدی بانک‌های سپه و تات۱ در مبلغ تراکنش نسبت به مدت مشابه در سال قبل حایز اهمیت است. کل مبلغ تراکنش صورت گرفته در شبکه بانکی از طریق پایانه‌های فروش در مهرماه ۹۱، بالغ بر ۷۹۷ هزار میلیارد ریال بوده است.
 

۴۵/۲۲۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.