مدیر دفتر تئاتر دینی: چهار نمایش دینی در ایام ماه رمضان به صحنه می رود

محمود فرهنگ روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا افزود: در دومین جشنواره تئاتر ‘صاحبدلان’ که از مهر ماه تا اسفند ماه سال گذشته در کشور برگزار شد با هدف تاکید بر اجرای عمومی نمایش های حاضر در این رویداد به جای چند اجرای محدود در خلال یک جشنواره چند روزه نمایشی، تجربه موفقی را در جهت اجرای عمومی آثار نمایشی مذهبی پشت سر گذاشتیم.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین دستاوردهای این شیوه برگزاری جشنواره تئاتر ‘صاحبدلان’، استمرار اجرای عمومی آثار تئاتری با موضوعات معنوی، آیینی و مذهبی در تمام طول سال در کشور بود و با تجربه این شیوه توانستیم به دور از تمرکز بر اجراهای مناسبتی در ایام خاص مذهبی، جریان تولید و ارائه آثار نمایش دینی در کشور را به جریانی ممتد و دامنه دار تبدیل کنیم.

مدیر دفتر تئاتر دینی مرکز هنرهای نمایشی یادآورشد: نمایش، تمامی تعهدات این دفتر برای اجرای عمومی آثار راه یافته به دومین جشنواره تئاتر ‘صاحبدلان’ در سراسر کشور شکل اجرایی و عملیاتی به خود گرفت و بر همین اساس طبق برنامه ریزی این دفتر مقرر شده است که در ایام ماه مبارک رمضان، شرایط اجرای عمومی آن سه نمایش باقی مانده از جشنواره دوم نیز در تالارهای نمایشی تهران فراهم شود.

مدیر اجرایی جشنواره تئاتر ‘صاحبدلان’ ادامه داد: بر همین اساس اجرای عمومی دو نمایش ‘گورگیر’ به نویسندگی سیروس همتی و فرهاد زارعی و کارگردانی علی یعقوب زاده در سالن کارگاه نمایش مجموعه تئاترشهر و همچنین نمایش ‘برمودا’ به نویسندگی اکبر حسنی و کارگردانی فرهاد درودگر در سالن شماره دو خانه نمایش از دو، سه روز گذشته آغاز شده است.

وی ادامه داد:همچنین با پایان اجرای عمومی نمایش ‘برمودا’ در نیمه های ماه میهمانی خدا، شاهد آغاز اجرای عمومی نمایش ‘آنم آرزوست’ به نویسندگی سیدعلی موسویان و کارگردانی محمد زاربی ریا در سالن شماره دو خانه نمایش خواهیم بود.

فرهنگ همچنین با اشاره به برگزاری بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در مصلای

تهران به مناسب ماه رمضان گفت: نمایش خیابانی ‘هیس’ به کارگردانی امیرحسین شفیعی از روز جمعه – ۳۰ تیرماه- به مدت ۲۰ شب با محوریت بیداری اسلامی در فضای باز مصلای امام خیمنی(ره) به عنوان میزبان نمایشگاه قرآن کریم، برای مخاطبان به اجرای عمومی خواهد رفت.

بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم از ۲۵ تیرماه تا ۲۴ مردادماه در مصلای امام خمینی (ره) برپاست.

فراهنگ**۹۲۶۶

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۳۹۲۶۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.