مردم ایران برای دستیابی به حقوق اجتماعی‌ و منافع ملی خود انقلاب کردند

۱۰م اسفند ،

یک حقوقدان گفت: مردم ایران برای دستیابی به حقوق اجتماعی‌ و منافع ملی انقلاب کردند و انقلاب ایران مهترین و موفق‌‌ترین انقلاب جهان بوده است.

“محمد رسولی” در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، دربارهٔ چگونگی دستیابی مردم به حقوق خود در انقلاب‌ها، اظهار داشت: انقلاب به شورشی مردمی گفته می‌شود که به‌قصد ایجاد کردن حکومتی کاملا تازه صورت می‌گیرد و مردم در انجام آن به دنبال احیای حقوق از دست رفته خود می باشند.

این حقوقدان ادامه داد: خواسته مشترک همه انقلاب‌ها بهبود وضع موجود است ولی متاسفانه در اکثر انقلاب‌ها مردم به حقوق خود نرسیدند و حتی شرایط به گونه‌ای می‌شد که مردم تمایل داشتند که وضع‌شان به زمان قبل از انقلاب برگردد.

وی با اشاره به برخی از انقلاب‌های وقوع یافته در جهان تصریح کرد: انقلاب‌های فرانسه، روسیه، کوبا نتوانست حقوق مردم را در این کشورها را محقق کند و نتیجه مورد انتظار را نداده است.

رسولی با اشاره به انقلاب اسلامی ایران گفت: مردم ایران برای دستیابی به حقوق اجتماعی‌ و منافع ملی انقلاب کردند و انقلاب ایران مهترین و موفق‌‌ترین انقلاب جهان بوده است.

این حقوقدان با بیان اینکه انقلاب ایران پس از اینکه منجر به بازپس گیری حقوق مردم شد باید در مقابل انحرافات حفاظت شود، گفت: دشمنان انقلاب ایران می‌خواهند آن را از مسیر خود منحرف کنند، از این رو راه‌های مختلف را برای دستیبابی به اهدافشان را در پیش می‌گیرند که خوشبختانه در سه دهه قبل مقام معظم رهبری و مردم همواره در مقابل انحرافات ایستادگی کرده‌اند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.