مردم صاحبان اصلی نظام و انقلابند

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:جامعه‌ای که ماه رمضان را درست طی کند، تمام سالش بیمه می‌شود.

به گزارش حوزه سیاسی باشگاه خبرنگاران ،هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار جمعی از طلاب، روحانیون و نیز مسئولین و فعالین سیاسی استان قزوین، در آستانه ماه مبارک رمضان، این ماه را هدیه خداوند به امت اسلامی برای سلامت نگه داشتن روح و جسم آنان خواند و گفت: از دید قرآن کریم هدف از روزه‌داری، انسان‌سازی از طریق تحصیل تقوی است و اگر ما توانستیم در این ماه عزیز به این هدف نزدیک شویم، سود برده و در غیر این صورت دچار ضرر و خسران شده‌ایم.

 هاشمی رفسنجانی ماه رمضان را ماه رحمت الهی خواند و افزود: جامعه‌ای که ماه رمضان را درست طی کند، تمام سالش بیمه شده است و خدا نکند که فرشتگان الهی در این ماه پربرکت دست خالی از امت اسلامی، نزد خداوند باز گردند و شیاطین که در این ماه دربند هستند خوشحال شوند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از سخنانش  گلایه‌های برخی از حاضران را از اوضاع سیاسی، اقتصادی و فرهنگی جامعه،  به حق و تأسف‌بار خواند و با بیان هدف حضرت امام(ره) و مردم ایران از مبارزه با رژیم ستمشاهی تصریح کرد: به رغم فشارهای خارجی انتظار این است که پس از گذشت ۳۲ سال از پیروزی انقلاب با ثروت خدادادی نفت و  وجود زیربناهای تولید و توسعه، پیشینه تاریخی، فرهنگی و دینی مردم ایران، مشکلات و معضلات فرهنگی، اقتصادی و سیاسی کاهش یافته و آثار دروغ و فقر و فساد در جامعه از بین برود.

هاشمی رفسنجانی وضع موجود را نتیجه برخی سوءمدیریت‌ها دانست و گفت: خداوند با پیروزی انقلاب و تأسیس نظام اسلامی بر مبنای معارف اهل بیت(ع)، حجّت را بر ما تمام کرده است و تهدیدها و تحریم‌های دشمنان در صورت حفظ وحدت ملی و تدبیر و تصمیم‌گیری درست در نهایت به ما آسیب نخواهد رساند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به روایتی از مولای متقیان افزود: حضرت علی(ع) می‌گوید «اگر کسی آب و خاک داشته باشد و فقیر بماند از خدا دور است » حال آنکه ما بر دریایی از نفت ، گاز و منابع آب و خاک و هوا و موقعیت بی نظیر جغرافیایی،  ثروت خدادادی قرار داریم و باید قدردان این نعمت‌ها برای خدمت به مردم باشیم.

 هاشمی رفسنجانی به وضع فرهنگی و اخلاقی جامعه اشاره کرد و گفت: آنچه بیش از مشکلات اقتصادی مردم و به خصوص جوانان را آزار می‌دهد، تشدید آلودگی جامعه به دروغ، تهمت، فساد و تبعیض است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام پیروزی نظام جمهوری اسلامی در عرصه‌های گوناگون پس از انقلاب اسلامی را مرهون لطف خداوند و پشتیبانی بی‌دریغ مردم خواند و تصریح کرد: اگر ما مردم را صاحبان اصلی نظام و انقلاب و موفقیت‌ها را مرهون حضور وفادارانه آنان می‌دانیم، نباید اجازه دهیم عده‌ای تندرو نظام را از پشتوانه مردمی‌اش خالی و به جای آنان تصمیم بگیرند.

 هاشمی رفسنجانی در پایان با بیان خدمات آیت‌الله محمدی تاکندی و  علیخانی در خطه شهیدپرور قزوین، آرزو کرد به برکت ماه مبارک رمضان، عبادات همه مسلمین مورد پذیرش خداوند قرار گرفته و  قصور و تقصیرها بخشیده شود.

در ابتدای این دیدار آیت‌الله محمدی تاکندی نماینده سابق مجلس خبرگان رهبری با اشاره به مبارزات و خدمات آیت‌الله هاشمی رفسنجانی قبل و بعد از انقلاب اسلامی، ایشان و مقام معظم رهبری را دو بال پرواز حضرت امام(ره) در عرصه‌های گوناگون خواند و گفت: نباید سوابق و خدمات یاران حضرت امام (ره)به خصوص هاشمی رفسنجانی را به راحتی نادیده گرفت و تا زمانی که این بزرگان هستند و مدبرانه برای نظام و انقلاب تصمیم‌گیری می‌کنند، انقلاب و نظام آسیب نخواهد دید.

همچنین علیخانی و سه تن از فعالین استان قزوین به تشریح وضعیت استان و دغدغه‌های مردم و نخبگان کشور پرداختند. 


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.