مرکز تحقیقات کویرشناسی گرمسار راه اندازی می گردد

۴ م دیماه ،

مرکز تحقیقات کویرشناسی گرمسار توسط واحد علوم و تحقیقات تهران راه اندازی می گردد.

به گزارش گروه علمی، پزشکی باشگاه خبرنگاران به نقل از اداره کل روابط عمومی واحد علوم و تحقیقات، در این تفاهمنامه همکاری های آموزشی، پژوهشی و کاربردی در حوزه محیط زیست، بهره مندی طرفین از توانمندی های آموزشی و پژوهشی یکدیگر در قالب امکانات آزمایشگاهی، کارگاهی ، کتابخانه ای و ایجاد طرح های تحقیقاتی مشترک و برگزاری همایش ها و ایجاد بستر مناسب آموزشی و پژوهشی مورد تأکید قرار گرفته است.

همچنین ایجاد مرکز تحقیقاتی کویرشناسی گرمسار و به تبع آن پرورش دانشجویان ، استفاده از ظرفیت های تحقیقاتی استان سمنان و توسعه زیر ساخت های تحقیقاتی کشور ، از مهمترین اهداف انعقاد این تفاهم نامه بوده است.

بر اساس این گزارش ، به منظور پیشبرد و اجرائی مفاد این تفاهم نامه کمیته ای متشکل از نماینده مدیر کل محیط زیست استان سمنان و رئیس واحد علوم و تحقیقات تهران تشکیل و همکاری های مشترک در قالب این تفاهم نامه تحقق خواهد یافت.

تأمین نیروهای متخصص علمی، برگزاری همایش ها و کارگاه های تخصصی، تجهیز مرکز تحقیقات کویر شناسی و ارتقاء سطح علمی پرسنل محیط زیست انسان سمنان از جمله تعهدات واحد علوم و تحقیقات تهران دانشگاه آزاد اسلامی است.

همچنین ارائه خدمات تحقیقاتی اداره کل محیط زیست استان سمنان برای استفاده محققین ، دانشجویان و استفاده از ظرفیت های پارک ملی کویر، همکاری جهت مطالعات محیط زیست در زمینه تنوع زیستی، بیابان شناسی ، زمین شناسی و … و اختصاص زمین به مساحت ۵۰۰ مترمربع برای احداث ساختمان مرکزتحقیقات کویرشناسی واحد علوم و تحقیقات از جمله تعهدات اداره کل حفاظت محیط زیست استان سمنان است./ح


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.