مسکو در پی آزمایش موشکهای جدید است/ تصمیم برای تقویت زرادخانه هسته ای

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شینهوا، “ولادیمیر پوتین”  رئیس جمهوری روسیه روز گذشته در نشست اعضای کابینه خود در مسکو تاکید کرد: روسیه در پی آغاز یک مسابقه تسلیحاتی جدید نیست، اما زرادخانه هسته ای و پدافند هوایی و فضایی خود را آماده عمل نگه می دارد و آن را تقویت می کند.

وی تاکید کرد: هیچ کس نباید درباره کارآمدی و اعتبار توان بالقوه هسته ای ما و پدافند هوایی و فضایی روسیه تردید داشته باشد.

پوتین همچنین دستور مدرنیزه کردن تسلیحات هسته ای راهبردی به میزان ۸۵ درصد و پدافند هوایی فضایی را تا میزان ۷۰ درصد در سال ۲۰۲۰ داده است.

“نیکلای ماکاروف” رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه نیز اعلام کرده است: روسیه تا سال ۲۰۲۰ حدود ۲۰ زیردریایی هسته ای خریداری می کند.

وی تاکید کرد: تقویت توان هسته ای روسیه یکی از اولویتهای اصلی دولت تا سال ۲۰۲۰ است و در پی خرید بیش از ۲۰ زیردریایی بوری ۹۵۵ (Borei ) و یاسن ۸۵۵ (Yasen ) هستیم.

این رسانه چینی در خبری دیگر به نقل از “ویکتور چیرکوف” فرمانده نیروی دریایی روسیه می نویسد: روسیه درصدد تقویت نیروی دریایی خود و آزمایش موشکهای بالستیک قاره پیمای جدید Bulava در ماههای آتی است.

وی افزود: در صورتی که آزمایش این موشکها در پاییز جاری موفقیت آمیز باشد، روسیه به طور رسمی موشکهای Bulava را به خدمت می گیرد.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.