اذعان خبرنگار آمریکا به خطر آفرینی کشورش

روزنامه نگار آمریکایی تصریح کرد زرادخانه تسلیحات هسته ای آمریکا تهدیدی جهانی است. به گزارش شبکه تلویزیونی پرس تی وی ، کارل گراسمن گفت:« اطلاعات درستی درباره تعداد تسلیحات هسته ای آمریکا وجود ندارد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، براساس گزارشهایی که منتشر شده است تعداد جنگ افزارهای هسته ای آمریکا بین شش تا هفت هزار است. آمریکا می تواند با هفت هزار سلاح اتمی کل دنیا را چندین بار ویران کند.

بسیاری از مردم آمریکا از تعداد تسلیحات هسته ای موجود در زرادخانه هسته ای کشورشان اطلاع ندارند. روسیه نیز به تعداد آمریکا سلاح هسته ای دارد. درعین حال باید توجه داشت که آمریکا صدها بمب هیدروژنی دارد. اگر از این تسلیحات هسته ای استفاده شود، آخرالزمان خواهد شد و نه اینکه فقط زمستان سرد برای کره زمین فرا برسد. اینکه بشر بخواهد از سلاح هسته ای استفاده کند ، به منزله نسل کشی و اقدامی جنون آمیز و ابلهانه است. انبار کردن تسلیحات هسته ای تهدیدی جدی به شمار می رود. این خطر فقط متوجه آمریکا نخواهد بود بلکه متوجه سراسر کره زمین و همه جهانیان خواهد بود.

انبار کردن این تسلیحات هسته ای اشتباه است. فقط نباید به انبار کردن این تسلیحات هسته ای و جنگ افزارهای شیمیایی توجه داشت بلکه باید به مراحل ساخت و آزمایش این جنگ افزارها نیز توجه کرد. درمکانهایی که این تسلیحات در ازمایشگاههای زیرزمینی آزمایش شده اند، میزان ابتلای مردم ساکنان این مناطق به انواع سرطان بسیار بیشتر از جاهای دیگر است. این تسلیحات سبب الودگی شدید کره زمین می شوند.»

کارل گراسمن در ادامه افزود:«باید کل کره زمین از تسلیحات هسته ای عاری شود. سازمان ملل متحد نیز از این طرح سخن می گوید اما باید در مقام عمل برای مقابله با تکثیر هسته ای اقدام کند. آینده جهان با تسلیحات هسته ای بسیار تیره و تار است. جامعه جهانی باید برای نابود کردن جنگ افزارهای هسته ای به سرعت اقدام کند و در این مسیر گام بردارد. شصت سال از عمر هسته ای جهان می گذرد یعنی زمانی که بشر به تسلیحات هسته ای دست یافته است. ادامه وجود این جنگ افزارها آینده کره زمین را نیز تهدید می کند.»


BarackObama.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.