مشکل پژوهشگران فناوری فضایی/ بررسی تاثیر تشعشع بر سامانه های فضایی

۲۶م دیماه ،

به گزارش خبرنگار مهر، دومین کنفرانس ملی تشعشعات فضایی صبح امروز سه شنبه ۲۶ دی ماه به مدت ۳ روز در پژوهشکده برق و فناوری اطلاعات سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران آغاز به کار کرد.

در مراسم افتتاحیه این کنفرانس سه روزه دکتر حمید فاضلی رئیس سازمان فضایی ایران، دکتر محمد ابراهیمی نائب رئیس کمیته دائمی تشعشعات فضایی و دکتر احمد اکبری معاون وزیر علوم و رئیس سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران حضور داشتند.

دکتر حمید فاضلی رئیس سازمان فضایی ایران و رئیس دومین کنفرانس ملی تشعشعات فضایی در مراسم افتتاح این کنفرانس به تاثیرات تشعشعات بر سامانه های فضایی و لزوم بررسی آن برای سفرهای فضایی موجود زنده تاکید کرد و گفت: کمیته دائمی تشعشعات فضایی با هدف آشنایی با زیرساختهای نرم افزاری و سخت افزاری و تجمیع یکپارچگی تشکیل شده و در این راستا دستاوردهای علمی پژوهشی کشور را مورد بررسی قرار می دهد.

وی با بیان اینکه سازمان فضایی ایران متولی بهره برداری از هر نوع سامانه فضایی در کشور است تصریح کرد: بررسی تشعشعات برروی موجود زنده و اجرا زیرسامانه ها برای نگهداری موجود زنده در فضا از جمله برنامه های این سازمان است که در این کنفرانس با ارائه مقالات به آن پرداخته شده است.

فاضلی ارسال موجود زنده به فضا را تکلیف قانونی عنوان کرد که با حمایت سازمان فضایی ایران از توانمندیهای داخلی اجرایی خواهد شد.

در این مراسم دکتر غلامرضا محمدخانی دبیر اجرایی کنفرانس ملی تشعشعات فضایی در ارائه گزارشی به روند برگزاری این کنفرانس پرداخت و با بیان اینکه بیش از ۱۰۰ مقاله در عرصه فناوریهای فضایی به دبیرخانه این کنفرانس ارسال شده گفت: شناسایی سنجش و آشکارسازی تشعشعات فضایی، اثرسنجی تشعشعات فضایی و حفاظت در مقابل تشعشعات یون ساز و غیریون ساز از جمله محورهای این کنفرانس ملی است که در این زمینه ۶۱ مقاله پس از بررسی ها پذیرفته شد.

به گزارش مهر، دراین کنفرانس طراحی و ساخت دستگاه همودیالیز نسل پنجم، طراحی ساخت و نصب آزمایشگاههای آزمون کولرهای اسپیلت، طرح ملی ماهواره مصباح، طرح مبارزه با ریزگردها و رادار موج میلی متری از جمله طرح های در دست انجام سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی عنوان شد و براساس اعلام پروژه تولید بیودیزل، ساخت نیروگاه ۳۰۰ کیلوواتی فتوولتائیک و ایجاد آزمایشگاه ساخت دیسک ریز سیالات نیز در برنامه اجرای این سازمان قرار دارد.


MehrNews Rss Feed
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.