مصباحی مقدم: مجلس ایران از تقویت مناسبات ایران و الجزایر حمایت می‌کند

۱۰م دیماه ،

رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و الجزایر در دیدار با رئیس کمیسیون امور خارجه مجلس الجزایر گفت: مجلس شورای اسلامی از گسترش مناسبات دوستانه میان ایران و الجزایر در همه زمینه‌ها حمایت می‌کند.

ابراهیم بولحیه رئیس کمیسیون امور خارجه و همکاری‌های بین‌المللی مجلس الجزایر با غلامرضا مصباحی مقدم رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری‌اسلامی ایران و الجزایر دیدار و گفت‌وگو کرد.

مصباحی مقدم در ابتدای این دیدار با اشاره به اشتراکات تاریخی، فرهنگی و مذهبی ایران و الجزایر، بر لزوم تحکیم و تقویت هرچه بیشتر مناسبات دو کشور بویژه در عرصه پارلمانی تأکید کرد و افزود: شناخت توانمندی‌ها و ظرفیت‌های دو کشور در عرصه‌های گوناگون سبب توسعه همکاری‌ها و افزایش تعاملات دوستانه میان دو کشور می‌گردد و در این راستا مجلس شورای اسلامی از گسترش مناسبات دوستانه فیمابین در همه زمینه‌ها حمایت می‌کند.

وی در همین ارتباط تشکیل گروه دوستی پارلمانی ایران و الجزایر در مجالس دو کشور را گام مثبتی در جهت توسعه هماری‌های فیمابین خواند.

رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و الجزایر با یادآوری سابقه مبارزات انقلابی و ضد استعماری مردم الجزایر گفت: مردم ایران به ملت الجزایر همواره به دیده احترام می‌نگرند و هیچگاه مبارزات استقلال طلبانه آنان در برابر زورگویان و مستبدان را از یاد نخواهند برد.

رئیس کمیسیون امور خارجه و همکاری‌های بین‌المللی مجلس الجزایر نیز در ادامه این دیدار با ابرازخرسندی از سفر به جمهوری اسلامی ایران و دیدار با تنی چند از مقامات و مسئولان ایرانی، پیشرفتها و نوآوری‌های ملت ایران در عرصه‌های گوناگون را ستود.

۲۷۲۱۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.