مقاومت اسلامی لبنان تجربه نظامی است که می تواند در دانشگاه های جهان تدریس شود

۱۰اردیبهشت،

به گزارش حوزه سیاسی باشگاه خبرنگاران؛ برنامه گفتگوی ویژه خبری با حضور “شیخ نعیم قاسم” معاون دبیرکل حزب الله لبنان امشب (سه شنبه) آغاز شد.
 
بر اساس این گزارش؛ تحولات منطقه ای غرب آسیا و شمال آفریقا، فرصت های فراروی موج نوین بیداری اسلامی در حوزه نظام سازی دینی و عواملی که سبب همگرایی محور شرارت غربی- عربی- عبری بر سر ایجاد فتنه مذهبی در ممالک اسلامی  از محوره خبری است.
 

مهمترین محور سخنان “شیخ نعیم قاسم” به شرح زیر است:

** غرب در تلاش است تا با اسلام هراسی، ایجاد چالس بین کشورهای مسلمان و ایجاد فتنه شیعه و سنی اسلام را نابود کنند و به دنبال منافع این کشورها نیستند و علما در این میان باید روشنگری کنند تا غرب به اهداف خود نرسد.

** ستیز امروز بین دو محور مقاوت و محور آمریکا- اسرائیل و هم پیمانانشان است، مقاومت پرچم اسلام را در دست گرفت و بیداری اسلامی که امام خمینی(ره) آن را آغاز کرد ر ا دنبال کردند و ایران نیز آغوش خود را بر روی مستضعفان باز کرد و مقاومت از این طریق و برای ایستادگی در مقابل اسرائیل تشکیل شد.

** محور استکبار جهانی  به فکر منافع مردم نیستند و میخواهند کشور و حکومت خودشان قطب جهان باشد و از اینکه فلسطین قطب جهان باشد وحشت دارند.

** مقاومت توانست برای اولین بار صهیونیست ها را شکست دهد.

** برای مقابل با تفکر تکفیری نباید غافلگیر شویم، استکبار جهانی از اینکه گروهی کوچک اما مردمی که از قدرت بسیاری برخوردار نیستند توانستند صهیونیست ها را شکست دهند، غافلگیر شده و وحشت کردند و وقتی از شانتاژ رسانه ای، حمله نظامی و … نا امید شد به فتنه روی آوردند و عئه ای مزدور یا جاهل که فقیه نیستند را بکار گرفتند چراکه فتواهای آنان درست نیست. فکر تکفیری در خدمت آمریکایی ها است.

** امام خمینی (ره) و امام خامنه ای روح امید را در مقاومت بوجود آوردند.

** قوت ما و نیروی حزب الله از ایمان ما و استفاده از امکانات متوسطی که داریم سرچشمه می گیرد و این رازی است که مسلمانان پاک و با ایمان آن را درک می کنند و صهیونیست ها از آن بی خبرند، دختران و پسران جوان در لبنان با آموزه های دینی خود فعالیت می کنند.

** شیمون پرس اعتراف کرد که صهیونیست ها از مواجهه با نیروزهای مسلمان حزب الله می ترسند و پیشنهاد استفاده از آدم آهنی برای جنگ را داد و این نشانگر بزدلی صهیونیست ها است.

** جوانان ما برای مقاومت و در راه خدا گام بر میدارند و از شهادت نمی ترسند، ما در تشکیلات حزب الله در زندگی و روابط مردم مراقب هستیم و اجازه نفوذ صهیونیست ها را نمی دهیم و در تلاشیم تا امنیت را بر قرار کنیم.

** حزب الله لبنان تمامی فناوری ها و تکنولوژی های تازه را رصد می کند و ما نیز اشخاص متخصصی را داریم و بمب هایی که استفاده می کنیم ساخت خود ما است و هرگاه صهیونیست ها توان خود را بالا بردند ما هم توانایی و قدرت خود را بالا می بریم و مقاومت اسلامی لبنان تجربه نظامی است که می توانند در دانشگاه های جهان تدریس شود چراکه ویژگی های یک ارتش را داراست که روحیه مقاومت با آن همراه است.

** ما در عملیات “انصاریه” با فناوری ای که داشتیم توانستیم بدانیم که صهیونیست ها از کدام سمت به این محل تجاوز می کنند و با کمین گذاشتن آنجا توانستیم آنان را غافلگیر کرده و شکست دهیم.

** پهپاد ایوب را حزب الله فرستاد و این از نمونه های توانمندی و بروز بودن ما است و ما همواره قدرت نظامی و مالی، نیروهای خود و … را بروز می کنیم و توان خود را افزایش می دهیم.

** ما هنگامی که هدف خود را برای مقابله با صهیونیست ها تعیین کردیم و جنگ امنیتی را آغاز کردیم و تمامی اطلاعات رژیم اسرائیل را بدست آوردیم و به معلومات و تجربه خوبی را در ضربه زدن به دست یافت و روزانه صهیونیست ها را رصد می کنیم.

اخبار تکمیلی متعاقبا ارسال می گردد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.