نماینده مسیحی لبنان: دفاع از ایران، مایه افتخار ما است

به گزارش ایرنا از بیروت، ‘یوسف خلیل’ عضو فراکسیون مسیحی مجلس لبنان روز سه شنبه در مصاحبه ای تلویزیونی با تأکید بر وجود سلاح مقاومت برای دفاع از لبنان گفت: این سلاح در معادله اصلی مبارزه لبنان علیه رژیم صهیونیستی قرار دارد.

وی با اشاره به نقش سلاح حزب الله در لبنان افزود: این سلاح در جایگاه استراتژیک و مهمی قرار دارد و علیه گروهی بر علیه گروه دیگر استفاده نمی شود.

خلیل در بیان درخواست برخی گروهها مبنی بر پیوستن سلاح حزب الله به سازمان های نظامی دولت ادامه داد: پیوستن سلاح حزب الله به دولت، باید از طریق گفت وگو با حزب الله انجام گیرد.

این نماینده مجلس اظهار داشت: مصلحت لبنان و مردم آن برای حزب الله اهمیت زیادی دارد چراکه آنها در راه لبنان شهیدان زیادی تقدیم کرده است.

خلیل با تأکید بر تجهیز ارتش به وسایل و تجهیزات پیشرفته نظامی از جمله موشک گفت: تجهیز ارتش لبنان به وسایل پیشرفته نظامی برای رویارویی با حملات احتمالی رژیم صهیونیستی علیه لبنان ضروری است.

این نماینده مجلس ادامه داد: با توجه به شرایط کنونی و با توجه به ضعف تجهیزاتی ارتش، وجود مقاومت در کنار ارتش ضروری است.

خلیل در پایان این مصاحبه، اعضای میز گفتگوهای ملی را به توافق پیرامون طرح استراتژی برای دفاع و حمایت لبنان از تهدیدها و خطرهای رژیم صهیونیستی فراخواند.

خاورم*۲۰۲۳**۱۰۳۰**۱۴۲۳

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۸۰۱۳۹


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.