سفر نماینده آشوریان در مجلس به لبنان

۰۸م اسفند ،

یوناتن بت کلیا، نماینده آشوریان در مجلس و دبیرکل اتحادیه جهانی آشوریان که برای دیدار با جمعی از شخصیت‌های مسیحی به لبنان سفر کرده است؛ با سفیر ایران در لبنان دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این دیدار عمانوئیل یوخنا، معاون کلیسای آشوری لبنان، رویل رویل، رییس موسسه آشوریان، حبیب افرام، رییس موسسه مسیحیان سریانی و یونتن بیله خانشان، معاون آسیایی اتحادیه جهانی آشوریان و جمعی از شخصیت‌های مسیحی آشوری لبنان نیز حضور داشتند.

در این دیدار که دربارهٔ تحولات منطقه و وضعیت مسیحیان به ویژه آشوریان در منطقه گفت‌وگو شد، یوناتن بت کلیا با بیان این که وضعیت مسیحیان از جمله آشوریان در کشورمان بسیار مناسب است گفت: امام خمینی(ره) از همان ابتدای پیروزی انقلاب تاکید فرمودند تمامی ملت ایران با یکدیگر برادرند و از حقوق یکسانی برخوردار می باشند.

بت کلیا با تشکر از اقدامات سفارت ایران در لبنان در راستای کمک به آوارگان سوری به ویژه مسیحیان و آشوریان آواره شده از سوریه به لبنان، افزود: متاسفانه امروز بعضی گروه‌های تندرو به اسم اسلام و دین اقدام به کشتار و جنایت کرده و سبب مهاجرت عده بسیاری از شهروندان سوری به دیگر کشورها شده‌اند.

این نماینده مجلس با اشاره به تلاش‌های کشورمان برای حل بحران سوریه ادامه داد: برگزاری نشست گفت‌وگوهای ملی سوریه در تهران دستاوردهای بسیار خوبی داشت و اکنون شاهد نتایج این نشست هستیم و بحران سوریه به سمت حل سیاسی در حال حرکت است.

به گزارش ایسنا، عمانوئیل یوخنا، معاون کلیسای آشوری نیز با تشکر از ایران به سبب اهتمام به وضعیت مسیحیان در منطقه اظهارکرد: وظیفه اخلاقی و دینی ما ایجاب می‌کند در کنار یکدیگر با احترام و محبت زندگی کنیم.

در این دیدار حبیب افرام، رییس موسسه مسیحیان سریانی لبنان نیز با اشاره به جایگاه ممتاز کشورمان در منطقه گفت: ایران نقش بارزی در منطقه داشته و همواره در راستای حمایت از حق و عدالت، از حقوق تمامی طوایف و مذاهب در لبنان و در منطقه حمایت کرده است. ایران نه به عنوان حامی شیعیان لبنان بلکه به عنوان حامی لبنان با تمامی تنوع خود است.

وی رییس موسسه مسیحیان سریانی خواست که ایران با توجه به موقعیت ممتاز خود در منطقه، نقش فعال‌تری در احقاق حقوق مسیحیان در منطقه ایفا کند و افزود: تحولات منطقه سبب از میان رفتن حقوق مسیحیان در این کشورها و مهاجرت آنان به دیگر کشورها شده است. اکنون نیز بحران سوریه با ورود گروه‌های تندور از خارج به داخل سوریه، سبب آوارگی عده بسیاری از مسیحیان شده است.

به گزارش ایسنا، غضنفر رکن‌آبادی، سفیر ایران در لبنان نیز با بیان توضیحاتی دربارهٔ رویکرد کشورمان در تعامل مثبت با پیروان ادیان توحیدی و وضعیت ممتاز مسیحیان و اقلیت‌های دینی در کشورمان و هم‌چنین ارتباط گسترده سفارت ایران در لبنان با همه طوایف دینی؛ بر آمادگی سفارت برای هرگونه مساعدت به آوارگان سوری از جمله مسیحیان تاکید کرد.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.