دیدار جمعی از اعضای کلیسای رومانی با نمایندگان اقلیت‌های دینی مجلس

۱۳م اسفند ،

جمعی از اعضای کلیسای رومانی امروز (دوشنبه) با نمایندگان اقلیت‌های دینی دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، بگلریان نماینده ارامنه جنوب در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نمایندگان اقلیت در مجلس شورای اسلامی نمایندگان همه ملت ایران می باشند گفت: «نمایندگان اقلیت دینی در مجلس شورای اسلامی در همه فعالیت‌ها اعم از قانونگذاری، امور سیاسی و نظارت بر دستگاه‌های اجرایی از حقوق یکسان با سایر نمایندگان برخوردارند.

بت کلیا نماینده آشوریان و کلدانیان در مجلس شورای اسلامی و رییس کنگره جهانی آشوریان نیز در ادامه این دیدار با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی تنها نظام حقیقی مسلمانان جهان است گفت: اقلیت‌های دینی در ایران قرن‌های متمادی با مسلمانان به عنوان دوست و برادر در کنار یکدیگر زندگی کرده‌اند.

وی در ادامه با اشاره به اهتمام ویژه جمهوری اسلامی ایران برای حفظ احترام به عقاید و آداب و رسوم اقلیت‌های دینی خاطرنشان کرد: نظام اسلامی ایران سالانه تسهیلات مالی خاصی را برای حفاظت از اماکن مذهبی، مراکز تاریخی و میراث فرهنگی اقلیت‌های دینی اختصاص می‌دهند.

رییس کنگره جهانی آشوریان در ادامه سخنان خود با اشاره به سیاست‌های دوگانه قدرت‌های جهانی در قبال موضوعات مختلف از جمله حقوق بشر گفت: سکوت در برابر فجایع ایجاد شده توسط این قدرت‌ها جایز نیست.

وی در همین زمینه به اتفاق اهانت به قرآن کریم توسط کشیش آمریکایی اشاره کرد و خاطرنشان کرد: زمانی که جامعه مسیحیت در قبال این رفتار توهین آمیز سکوت اختیار کرده بود، مقام معظم رهبری با اتخاذ مواضع هوشمندانه خود حساب اقلیت‌های دینی در ایران را از آنها جدا کرد.

بت کلیا در پایان همدستی دینی میان پیروان مذاهب الهی را لازمه دستیابی به صلح مطلوب جهانی دانست.

در ادامه این دیدار یکی از رهبران مذهبی کلیسای مذهبی رومانی با اشاره به اینکه کشور رومانی نیز همچون جمهوری اسلامی به همزیستی دینی معتقد است گفت: همزیستی مسالمت‌آمیز پیروان ادیان الهی دو کشور در کنار یکدیگر می‌تواند نمونه و الگویی برای سایر کشورها باشد.

وی در پایان از توسعه و گسترش روابط ایران و رمانی استقبال کرد.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.