دولت تازه اهتمام ویژه‌ای نسبت به حقوق شهروندی و حقوق اقلیت‌ها دارد

فروردین ۱۴۰۳

یونسی در دیدار با اسقف اعظم ارامنه کاتولیک ایران:

دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی گفت: دولت تازه و به ویژه رئیس‌جمهور اهتمام ویژه‌ای نسبت به حقوق شهروندی و حقوق اقلیت‌ها دارد.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، حجت‌الاسلام علی یونسی دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت های دینی در دیدار با اسقف کاراکهیان، اسقف اعظم ارامنه کاتولیک ایران، اظهار امیدواری کرد تا با تلاش های وی بیشترین همگرایی میان مسلمانان و مسیحیان ایجاد شود.

در این دیدار اسقف کاراکهیان با سپاس از دستیار ویژه رئیس جمهور، انجام این دیدار را نشان دهنده اهتمام دولت به اقلیت های دینی و رفع مشکلات آنها دانست.

یونسی نیز دراین دیدار ضمن تاکید بر سابقه همزیستی ارامنه و مسلمانان در ایران گفت: دولت تازه و به ویژه رئیس جمهور اهتمام ویژه ای نسبت به حقوق شهروندی و حقوق اقلیت ها دارد و با تهیه و انتشار یافتن پیش نویس حقوق شهروندی خواهان ارزیابی و دریافت نظرات نخبگان برای اصلاح نهایی آن می باشند. از این نظر مناسب است که شخصیتهای دانشگاهی و صاحب نظر اقلیت های مذهبی نیز نظرات اصلاحی خود را در این خصوص بیان کنند.
 
وی در ادامه با اشاره به سوابق خود و ارتباطی که با اقلیت ها داشته است، آرزو کرد این ملاقات آغاز خوبی برای ارتباطات آینده باشد.
 
یونسی در پایان خطاب به اسقف کاراکهیان گفت: از شما به عنوان شخصیتی ارزنده و دانشمند انتظار می رود همزیستی اقلیت ها و رضایت مندی ارامنه از زندگی در ایران را به جهانیان منعکس کنید.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.