دیدار هیات پارلمانی آلمان با نمایندگان اقلیت‌های دینی مجلس ایران

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ ۴شنبه ۱۰م آبان ۹۱،

هیات پارلمانی آلمان ظهر امروز (چهارشنبه) با نمایندگان اقلیت‌های دینی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو نمودند.

به گزارش تفسیری حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران سیامک مره صدق نماینده کلیمیان ایران در ابتدای این دیدار با اشاره iبه سابقه دیرینه زندگی مسالمت‌آمیز اقلیت‌های مختلف دینی در ایران گفت: بر اساس اصول قانون اساسی، اقلیت‌های دینی در جمهوری اسلامی ایران با هیچ‌گونه محدودیتی روبه‌رو نمی باشند و با آرامش در عبادتگاه‌های خود در سراسر ایران iبه انجام آیین‌های مذهبی خویش مشغول می باشند.

وی افزود: زندگی اقوام مختلف صرف نظر از قوم و نژاد و مذهب در ایران همواره توام با صلح و آرامش بوده و از این حیث هیچ مشکلی وجود ندارد.

نماینده کلیمیان ایران در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره iبه برخورداری همهی اقلیت‌های دینی در ایران از حقوق مساوی با سایر مردم اظهار نمود: برخلاف تبلیغات واهی بعضی کشورها که سعی در نشان دادن تصویری غیرواقعی از ایران دارند، تضییع حقوق اقلیت‌ها iبه هیچ عنوان در ایران وجود ندارد.

یوناتن بت‌کلیا نماینده آشوریان ایران در مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار طی سخنانی با اشاره iبه سابقه‌ی دیرینه زندگی اقوام مختلف در سرزمین مادری خود ایران، گفت: اقلیت‌های دینی در ایران حاوی پرستشگاه‌های مذهبی مخصوص iبه خود می باشند و از آزادی‌هایی برخوردارند که در بسیاری از کشورهای iبه ظاهر مدعی دموکراسی وجود ندارد.

وی با انتقاد از سیاه‌نمایی و ادعاهای واهی بعضی کشورها همچون کانادا تضییع حقوق اقلیت‌ها در ایران را مردود و غیرواقعی خواند.

بیژن جیرسرایی رییس هیات پارلمانی آلمان نیز در این دیدار مسافرت هیات پارلمانی آلمان iبه تهران را نشانه علاقه‌مندی کشورش برای تقویت ارتباطات فی‌مابین دو کشور دانست و افزود: استمرار گفت‌وگوها میان دو کشور می‌تواند iبه تقویت درک و شناخت متقابل از مواضع و دیدگاه‌های طرفین کمک نماید.

در ادامه این دیدار طرفین درخصوص وضعیت اقلیت‌های دینی و تاکیدات قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران بر حقوق اقلیت‌ها و سابقه تاریخی زندگی مسالمت‌آمیز اقوام و اقلیت‌های دینی مختلف در ایران گفت‌وگو نمودند.

انتهای پیام/س۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.