مقاوم سازی منازل مسکونی باید به یک فرهنگ تبدیل شود

۲۵اردیبهشت،

http://www.bananews.ir/نایب رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استاندار هرمزگان در مدیریت بحران بشاگرد بسیار باتجربه عمل کرد، گفت: مقاوم سازی منازل مسکونی باید به یک فرهنگ تبدیل شود.

به گزارش محمدرضا رضایی در نشست مشترکی که با حضور استاندار هرمزگان و اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: حضور موثر استاندار هرمزگان در منطقه آسیب دیده از همان ساعات اولین پس از وقوع زلزله در مدیریت این بحران بسیار موثربود.

نایب رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: عملکرد مسئولان استان هرمزگان به ویژه استاندار نسبت به زلزله‌های اخیر و مشابه در سایر استان‌ها بهتر بود.

وی افزود: مقاوم سازی منازل مسکونی باید به یک فرهنگ تبدیل شود تا در حوادث اینچنینی شاهد آسیب‌های کمتری باشیم.

رضایی با اشاره به اهمیت بیمه اجباری منازل اظهار کرد: کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی پیگیر است تا بیمه منازل به شکل اجباری انجام شود.

وی گفت: با اجباری شدن بیمه منازل در زمان وقوع اتفاق نگاه‌ها فقط به سمت دولت معطوف نمی‌شود و بیمه‌ها نسبت به پرداخت خسارات اقدام می‌کنند.

نایب رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در ادامه بیان کرد: اعتبارات حوادث غیر مترقبه باید در اختیار متولی اصلی آن که همان ستاد مدیریت بحران است قرار بگیرد.

وی با اشاره به بازدید یکروزه اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از مناطق زلزله زده بشاگرد عنوان کرد: هفته آینده در کمیسیون عمران با استفاده از گزارش بازدید از این مناطق نشست خواهیم داشت که در هفته بعد از آن نیز این گزارش در صحن علنی مجلس قرائت می گردد.

رضایی در پایان یادآور شد: در بازدید از مناطق زلزله زده بشاگرد به خوبی می‌شد اقدامات دستگاه‌های مختلف را در راستای امداد رسانی ملاحظه کرد.

– ، خبرها صنعت ساختمان کشور، عمران – معماری – شهرسازی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.